Politiebericht Utrecht: district Lekstroom

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 3-09-2000

Politiebericht Utrecht: district Lekstroom, 10.45 uur
Politie vindt total loss-auto

LOPIK/LOPIKERKAPEL Op zaterdagochtend 2 september trof de politie tijdens surveillance over de Lekdijk Oost een totaal vernielde personenauto aan. De agenten zagen onder aan het talud van de dijk een personenauto liggen van het merk Ford. Een bestuurder werd niet meer bij het voertuig aangetroffen.

Na onderzoek bleek, dat de bestuurder vermoedelijk tegen een betonnen paal was gereden en vervolgens van de dijk was gerold met het voertuig. De politie stelt een onderzoek in naar de eigenaar en de bestuurder van de auto.

Verdachte doorrijden na aanrijding aangehouden

MAARSSEN/NIEUWEGEIN Op zaterdagmiddag 2 september vond even voor vijf uur in de middag een aanrijding plaats op de Zuilense Ring in Maarssen. Na de aanrijding was de veroorzaker van het ongeval doorgereden zonder zijn identiteit te laten vaststellen. De doorgereden auto zou mogelijk thuis horen in de gemeente Nieuwegein.

Politieagenten gingen hierop bij de tenaamgestelde van de auto een kijkje nemen en troffen de bedoelde personenauto met schade aan. De eigenaar, een 37-jarige inwoner van Nieuwegein, verklaarde tevens bestuurder te zijn geweest en na de aanrijding in paniek te zijn weggereden.

De agenten constateerden dat de man alcohol had gedronken en hielden hem vervolgens aan. Aan het bureau bleek dat de verdachte ongeveer 1,1 promille aan alcohol in het lichaam had. Tegen de verdachte werd proces-verbaal opgemaakt in verband met rijden onder invloed en verlaten plaats ongeval.

Auto rijdt tegen lantaarnpaal

NIEUWEGEIN Op zaterdag 2 september vond er omstreeks half zes in de middag een aanrijding plaats op de Batauweg, waarbij een bestelauto tegen een lantaarnpaal reed. De bestuurder van de bestelauto, een 36-jarige inwoner van Nieuwegein, schrok van een voor hem rijdende auto en week vervolgens uit. Hierbij verloor de bestuurder de macht over het stuur en reed tegen een lantaarnpaal aan.

Door de aanrijding brak de lantaarnpaal af en raakte het wegdek besmeurd met olie en brandstof. Om het wegdek te reinigen en de lantaarnpaal te kunnen verwijderen werd de Batauweg enige tijd afgesloten voor het verkeer.

Bestuurder raakt macht over het stuur kwijt

NIEUWEGEIN Op zaterdagavond 2 september, omstreeks elf uur vond een aanrijding plaats waarbij diverse personenautos betrokken waren. Een 34-jarige inwoner van Nieuwegein, reed met zijn personenauto over de Laagravenseweg in de richting van Utrecht. Net nadat hij de brug over het Amsterdams Rijnkanaal was gepasseerd, raakte hij aan de rechterzijde van de weg in de berm. Hierna verloor de bestuurder de macht over het stuur en reed via de verhoogde middenberm, de rijbaan voor tegemoetkomend verkeer op.

Hier reed de bestuurder achtereenvolgend een personenauto in de flank aan, daarna frontaal tegen de voorzijde van een daarachter rijdende auto en uiteindelijk tegen de voorzijde van een derde daar achter rijdende auto. Deze laatste auto kwam vervolgens op de zijkant tot stilstand.

Van alle betrokken bestuurders raakten de bestuurders van de twee laatste aangereden auto`s licht gewond aan het hoofd. Dit betroffen een 23-jarige inwoner van Houten en een 31-jarige inwoonster van Nieuwegein.

Alle voertuigen raakten zwaar beschadigd. De brandweer had enige tijd nodig om samen met de bergingsdienst de ravage op te ruimen.