Politiebericht Utrecht: districten Eemland zuid

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 3-09-2000

Politiebericht Utrecht: districten Eemland zuid, 12.00 uur
Vechtpartij

ACHTERVELD Zondagmorgen omstreeks half twee vond er een vechtpartij plaats bij een horecagelegenheid aan de Postweg. Twee groepen personen zouden op straat elkaar te lijf gaan. Ter plaatse trof de politie beide groepen aan. Enkele personen bleken licht gewond te zijn, maar wensten geen bemoeienis van de politie of GG&GD. Ook de reden van de onrust werd niet duidelijk. De situatie was gespannen en men dreigde elkaar weer te lijf te gaan. De politie riep hierop, om escalatie te voorkomen, de hulp in van diverse politie-eenheden uit omliggende districten. Na enige tijd vertrokken de groepen en keerde de rust terug. De politie zal proberen de oorzaak van de onrust te achterhalen.

Man mishandeld

AMERSFOORT Zaterdagmorgen omstreeks half een kreeg een 25-jarige man uit Hooglanderveen in een horecagelegenheid aan de Krankeledenstraat ruzie met andere bezoekers. Om escalatie te voorkomen, verliet de man het pand. Op straat echter kwam een van de bezoekers achter hem aan en drukte een bierglas tegen zijn hoofd. Hierdoor liep de 25-jarige man letsel op. Op eigen gelegenheid is hij naar het ziekenhuis gegaan waar zijn wond gehecht werd. De man heeft bij de politie aangifte gedaan van mishandeling. Na een eerste onderzoek is gebleken dat dader en slachtoffer geen onbekenden van elkaar zijn. De politie onderzoekt aard en toedracht van deze mishandeling.

Mishandeling

AMERSFOORT Zondagmorgen rond vier uur kreeg de politie de melding dat er een vechtpartij zou zijn op de Krankeledenstraat. Daar aangekomen trof de politie niemand meer aan en vernam dat een man, 25 jaar uit Amersfoort, gewond was geraakt en een horecagelegenheid in was gegaan. De Amersfoorter vertelde dat hij door een voor hem onbekende man op een vervelende manier was aangesproken. Toen hij hier iets van zei en vervolgens wegliep, werd hij door de man nageroepen. Toen de Amersfoorter zich omdraaide kreeg hij een glas in zijn gezicht gedrukt. De Amersfoorter is voor behandeling overgebracht naar het ziekenhuis. De politie heeft de mishandeling in onderzoek.