Politiebericht Brabant-Noord: Oss

Datum nieuwsfeit: 03-09-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Oss 3-09-2000
Persbericht district Maasland

WONINGINBRAKEN Vannacht zijn er goederen uit een huis aan de Bergkristal te Oss gestolen. Er werd een horloge, twee GSMs, en een portemonnee weggenomen. Vermoedelijk was de voordeur niet afgesloten. Uit een huis aan het Smouteneind te Oss is vannacht de achterdeur opengebroken. Uit het huis verdwenen sieraden, pasjes en geld. In de Braakstraat te Oss is vannacht een aantal goederen, zoals een camera, pasjes, autopapieren en sieraden gestolen. Het is onbekend hoe men is binnengekomen. Zaterdagavond is ingebroken in een huis aan de Sikkel te Nuland. Er werd een videorecorder gestolen. Men kwam binnen via een raam aan de voorzijde. In de nacht van vrijdag op zaterdag is er ingebroken in een huis aan de Bongerd in Oss. De tuindeur was geforceerd. Er werd een zendradio met een waarde van 2000 gulden ontvreemd. Een huis aan de Laverdonk te Heeswijk-Dinther is zaterdag door inbrekers doorzocht. Er werden twee potten met spaargeld weggenomen. Uit de schuur van een huis aan de Asterstraat te Oss is in de nacht van vrijdag op zaterdag een fiets en gereedschap gestolen.

VERNIELINGEN Vannacht zijn er vernielingen gepleegd bij een tennispaviljoen aan de Rusheuvelstraat te Oss. Er was een ruit ingegooid en een windscherm op het terras vernield. Op het terras werd verder brand gesticht, twee tafels en twee parasols gingen in vlammen op.

CIRCUSTENT IN BRAND GESTOKEN Vannacht heeft een onbekende man de circustent aan de Brabantstraat in Oss in brand gestoken. De brandweer kon het vuur op tijd blussen. In de tent zat een brandgat. Een getuige had iemand de brand zien aansteken, die zich vervolgens uit de voeten maakte in een zwarte VW Golf.

DIEFSTAL UIT BEDRIJF Uit de loods van een bouwbedrijf aan de Heesterseweg te Geffen is in de nacht van vrijdag op zaterdag een Mazda E2200 bedrijfsauto met het kenteken VP-ZT-95 gestolen. Ook werden diverse gereedschappen gestolen. De auto is dezelfde dag leeg teruggevonden.

ONGEVAL LETSEL Zaterdagochtend is op de afrit Oss-Oost van de A50 een auto van de weg geraakt. De bestuurster, een 24-jarige Nijmeegse, raakte licht gewond. Door de zware regenval raakte zij de controle over de auto kwijt