Riskante praktijken op BBC One en BBC Two

augustus 2000

Riskante praktijken op BBC One en BBC Two

Waking The Dead
Maandag 4 september en dinsdag 5 september, 22.30 - 23.20 uur op BBC One.
Waking The Dead is niet zomaar een politiedrama. Het is een geloofwaardige en overtuigende tweedelige misdaadthriller. Een nieuwe, innovatieve onderzoeksmethode stelt het onderzoeksteam in staat onopgeloste moordzaken te heropenen en het bewijsmateriaal opnieuw te onderzoeken.

Tijdens het onderzoek naar de moord op de zestienjarige Alice Miller, die vijf jaar geleden ontvoerd, verkracht en vermoord werd, raakt de moordenaar geïnspireerd om weer toe te slaan. Het team moet nu gelijktijdig zowel een moord uit het verleden als een recente misdaad oplossen. Boyd is extra gedreven de zaken op te lossen omdat hij in het verleden betrokken was bij de zaak van Alice Miller waarin hij mogelijk fouten heeft gemaakt. Wat hij niet weet, is dat de moordenaar een verborgen agenda heeft: wraak nemen op de politie en op Boyd. Een akelig psychologisch spel begint.

Een uitgebreid professioneel team doet zijn uiterste best om de oorspronkelijke zaak op te lossen en het leven van een onschuldig meisje te redden. Boyd raakt nog meer bij de zaak betrokken als de crimineel besluit het meisje alleen in leven te houden als hij met Boyd kan praten. Boyd komt hierdoor weer in een riskante positie waarin hij moet onderhandelen met een moordenaar over het leven van een jong meisje. Helaas verloopt niet alles volgens plan. Het wordt duidelijk dat de crimineel veel meer wil dan geld alleen. Ingenieus onderzoek en rigoureus speurwerk leiden uiteindelijk naar de moordenaar. Ze confronteren hem met het bewijsmateriaal en hij bekent. Maar hij heeft nog niet verloren en heeft nog een laatste troef in handen. De spanning begint weer van vooraf aan.

Secret Agent
Donderdag 7 september, 22.00 - 22.50 uur op BBC Two. In 1940 riep Winston Churchill een geheim leger van jonge mannen en vrouwen in het leven dat voet aan land zette op vijandig grondgebied. Sabotage, moord en verminking waren de handelswaren van deze Special Operations Executive (SOE)- organisatie. Secret Agent onthult hoe de jongeren werden geworven; de gewaagde operaties die zij uitvoerden; het radio- en codesysteem waarmee zij in verbinding stonden met Londen en de James Bond-snufjes die werden ontworpen om hun missie te volbrengen. Ian Fleming baseerde zijn James Bond-verhalen op deze SOE-organisatie. Riskante verhalen over leven en dood passeren de revue. Zo ook het verhaal van een man die als een echte 007 wist te ontsnappen aan drieduizend Duitse soldaten terwijl hij met een gebroken arm door Noorwegen skiede, op weg naar het neutrale Zweden.

Voor meer informatie en fotomateriaal kunt u contact opnemen met (niet voor publicatie)
PRessure International BV
Tel: 0031 499 39 81 63