Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 4-09-2000
1e persbericht 4 september 2000

Berichten uit de regio

Op de Aalsterweg zijn zondag om 23.00 uur twee Eindhovenaren van 30 en 36 jaar oud aangehouden. Zij hadden eerder op de avond in een woning aan de Schubertlaan gevochten met de bewoners. De twee verdachten waren naar de woning gegaan omdat zij van een van de bewoners nog geld tegoed hadden. Er werd over en weer geslagen en een van de bewoners raakte gewond toen hij door een ruit werd geduwd. De twee verdachten waren na de aanhouding erg agressief. Een van hen probeerde met kopstoten een ruit uit de politieauto te verwijderen. De twee verdachten, die gedronken hadden, zijn ingesloten.

Eindhoven: Inbreker op heterdaad
In een reisbureau op het Winkelcentrum Woensel is maandag om 2.35 uur een 25-jarige man uit Gouda aangehouden. Politiemensen zagen tijdens hun surveillance de deur van het reisbureau open staan. Binnen verborg de verdachte zich achter de toonbank. Hij had de voordeur opengebroken en was op zoek naar geld. Hij is voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Onder invloed

- Op de Ds. Theodor Fliednerstraat is maandag om 1.20 uur een 40-jarige Eindhovense automobilist aangehouden omdat hij dronken achter het stuur zat. De man blies bijna 2 promille. Zijn rijbewijs is ingenomen en tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

- Om 4.25 uur werd op de Boschdijk een 19-jarige vrouw uit Oirschot betrapt op het rijden onder invloed. Haar promillage was bijna 1,1. Tegen de vrouw wordt proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Man wil woning ex-vriendin niet verlaten In een woning aan de Kraijenhoffstraat is maandagmorgen om 5.35 uur een 24-jarige man zonder verblijfplaats aangehouden. De man was in de woning van zijn ex-vriendin en wilde praten. Dat gebeurde maar de man werd agressief en moest de woning uit. Dat wilde hij niet, zelfs niet met de ter plaatse geroepen politie. Hij verzette zich maar kon toch overgebracht worden naar het bureau.

Eindhoven: Drie verdachten autoinbraken aangehouden Op de Grote Berg zijn maandag om 5.40 uur een 27-jarige man, woonplaats onbekend, een 32-jarige Helmonder en een 22-jarige Eindhovenaar aangehouden. Zij waren op de Oranjestraat door de eigenaar van een auto betrapt bij een inbraak in die auto. Hij had ze verjaagd maar het signalement aan de politie doorgegeven. Die kon de drie mannen op de Grote Berg bij een geparkeerde auto pakken. Van de auto was een ruit ingeslagen. De drie verdachten zijn voor onderzoek ingesloten omdat zij mogelijk voor meer inbraken in aanmerking komen.

Eindhoven: Vroege inbreker
Maandag om 7.10 uur is op de Edisonstraat een 27-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats, aangehouden. Hij had een ruit ingeslagen en was betrapt door de eigenaar van de winkel. Deze kon hem vasthouden totdat de politie hem overnam. Op het trottoir voor de winkel lagen al veel pakjes sigaretten, shag, snoepgoed en twee gsms klaar om meegenomen te worden. De man is ingesloten.

Helmond: Man na openlijke geweldpleging zwaar gewond Een 29-jarige Poolse man uit Helmond is zondagavond om 19.35 uur zwaar gewond geraakt toen enkele landgenoten bij hem in de woning aan de Blinkertsestraat binnendrongen en hem mishandelden. De man is met een scheurtje in de schedel op de intensive care van het ziekenhuis opgenomen. In de buurt van de woning konden twee verdachten, een 34-jarige Pool zonder vaste woon- of verblijfplaats en een 23-jarige man uit het Poolse Lodz worden aangehouden. Zij werden door de echtgenote van het slachtoffer herkend. Zij zijn ingesloten. Wat de aanleiding van de mishandeling is geweest, is nog onbekend. Door de taal is een goed verhoor nog niet mogelijk geweest.

Best: Woninginbraak
In het afgelopen weekend is ingebroken in een woning aan de Wever. De achterdeur is opengebroken en uit de woning zijn een videorecorder, een videocamera, een trouwring en een saxofoon gestolen.

Best: Computers weg bij inbraak
Bij een inbraak in een bedrijf aan de Waal zijn in het afgelopen weekend twee personal computers gestolen. Aan de achterzijde van het bedrijf is een ruit vernield.

Heeze: Vrouw onder invloed
Op de Somerenseweg is zondag om 21.35 uur een 48-jarige vrouw uit Leenderstrijp betrapt op het rijden onder invloed. Zij had een alcoholpromillage van 1,55. Haar rijbewijs is ingenomen.

Budel: Aanrijding
Bij een aanrijding op de kruising Vincent van Goghlaan Europalaan-Zuid, zondag om 16.25 uur, is een 77-jarige automobilist uit Valkenswaard gewond geraakt. De man reed vanuit de Vincent van Goghlaan de kruising op en gaf geen voorrang aan een personenauto met een 25-jarige Helmondse vrouw achter het stuur. De man is met onbekend letsel in het St. Annaziekenhuis opgenomen.

Bladel: Onder invloed
Op de Gerard Bruninglaan is zondagavond om 21.10 uur een 28-jarige automobilist uit Bladel betrapt op het rijden onder invloed. De man blies bijna 1,65 promille. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Hij krijgt een proces-verbaal.

Bladel: Inbraak bij tankstation
Maandagmorgen rond 3.10 uur is ingebroken in een tankstation aan de Rondweg. Er is een ruit ingeslagen en uit de kassa is ongeveer fl. 400,= meegenomen. Er werden ook wat pakjes shag weggenomen.

Valkenswaard: Poging beroving
Een 26-jarige taxichauffeur uit Valkenswaard heeft maandag om 1.50 uur een beroving voorkomen door op het moment dat hij door een klant bij zijn nek werd gepakt de spreeksleutel van zijn mobilofoon in te drukken. De rover bedacht zich en vluchtte de auto uit. Een en ander gebeurde op de Peperstraat. Een achtervolging mocht niet baten. De dader liep weg in de richting van het Wilhelminapark. De dader was blank, gespierd, had een kaal hoofd en droeg een wit t-shirt.