KWF-herdenkingsbos een groot succes

Het Wilhelminabos

september 2000

KWF-herdenkingsbos een groot succes

Het initiatief van de Stichting Nationale Boomfeestdag om in samenwerking met Staatsbosbeheer en Nederlandse Kankerbestrijding/Koningin Wilhelmina Fonds (KWF) een bos te realiseren ter herinnering aan dierbaren, overleden aan kanker, blijkt een zeer groot succes. De actie, gestart op de Boomfeestdag van 22 maart en eindigend op 31 juli heeft geresulteerd in een stormloop van verzoeken om (intussen totaal ruim 12.000) herdenkingsbomen te planten. Deze .bestellingen. werden niet zelden door sympathisanten aangegrepen om woorden van waardering voor dit plan te uiten. Ook gaven velen bij die gelegenheid soms zeer persoonlijk uiting aan hun gevoelens van nagedachtenis aan de dierbaren. De opbrengst-in-geld van de actie zal geschonken worden aan het KWF voor kankeronderzoek.

In de herfst van dit jaar zal begonnen worden met de aanplant van het bos, gelegen in het 26 hectare grote gebied .Roggebotzand. bij Dronten in Flevoland. Zowel de grond, de te planten bomen, als het onderhoud zijn aangeboden door Staatsbosbeheer. Dit naar aanleiding van het 50-jarig bestaan van het KWF in 1999.

Inmiddels is een prachtig ontwerp voor de inrichting van het bos gemaakt en wordt er gedacht over een passende wijze om de namen weer te geven van alle dierbaren voor wie bomen zijn geplant. Het bos zal als naam .Het Koningin Wilhelminabos. krijgen.
Op korte termijn zal blijken op welke wijze het bos officieel in gebruik wordt genomen.

Omdat de actie in een grote behoefte blijkt te voorzien zal de actie worden voortgezet. De Stichting Nationale Boomfeestdag, Staatsbosbeheer en het KWF komen hierover binnenkort met nadere informatie.

Inlichtingen: tel. 030 . 69 26 126

(Hoofdsponsoren van de Boomfeestdag zijn Staatsbosbeheer en Stichting Doen)

04 sep 00 11:42