Unilever publiceert uitgebreid milieuverslag on line

Datum nieuwsfeit: 04-09-2000
Unilever

Unilever publiceert uitgebreid milieuverslag on line 04 september 2000

Unilever heeft vandaag haar milieuverslag 2000 (Environment Report 2000) nieuwe stijl gepubliceerd. Zij maakt hierbij gebruik van het web om informatie over haar milieuprestaties on line bekend te maken en te actualiseren.

Unilevers Environment Report 2000 is de opvolger van eerdere gedrukte versies die in 1996 en 1998 zijn verschenen. Unilever publiceert nu haar milieuprestaties (in het Performance Report) en gerelateerde informatie on line, waardoor zij deze regelmatig kan bijwerken. Hoewel elektronische publicatie van een milieuverslag op zichzelf niet baanbrekend is, toont de diepgaande aanpak en inhoud van het on line verslag aan dat Unilever haar milieuverant-woordelijkheid en aansprakelijkheid serieus neemt.

Op deze webpaginas kan Unilever op een dynamische, interactieve en heldere manier haar positie en prestaties op milieugebied voor het publiek toegankelijk maken, zei Unilever-voorzitter Antony Burgmans. Wij kunnen op deze wijze snel reageren op gebeurtenissen en onze prestaties doorlopend evalueren.

De paginas zijn ontworpen om alle mogelijkheden van het web volledig te benutten en zo een voortdurende dialoog en interactie te bevorderen. Er zijn uitgebreide secties met praktijkvoorbeelden en initiatieven op het gebied van milieuzorg.

Burgmans: Deze paginas maken een dialoog mogelijk over uitdagende onderwerpen waar geen gemakkelijke oplossingen voor bestaan. De nieuwe benadering zal belangrijke gevolgen hebben voor het management van de milieuprestaties binnen ons bedrijf.

Het on line verslag maakt het mogelijk bepaalde documenten en tijdsgevoelige verslagen snel in de eigen computer binnen te halen. Een daarvan is het Performance Report, dat jaarlijks zal worden bijgewerkt.

Deze nieuwe paginas zijn kenmerkend voor de gewijzigde opzet van Unilevers Environment Report dat uitgebreid inzicht wil verschaffen in Unilevers aanpak op het gebied van het milieu en haar samenwerkingsverbanden voor:

Duurzaam visbeheer: Unilever zal vanaf het jaar 2005 alleen nog vis betrekken van duurzaam beheerde visgronden en werkt samen met haar leveranciers om deze doelstelling te halen.
Duurzame landbouw: tweederde van Unilevers grondstoffen komt uit de landbouw. Het bedrijf werkt samen met een brede groep belanghebbenden in de hele wereld om een standaard voor duurzame landbouw te ontwikkelen.
Zorg voor schoon water: de watersystemen in de wereld, een natuurlijke hulpbron voor iedereen, staan onder intense druk. Unilever werkt samen met anderen om de toekomstige beschikbaarheid van schoon water te helpen verzekeren.

Het nieuwe verslag laat zien dat Unilever-bedrijven hun algehele invloed op het milieu voortdurend terugbrengen, terwijl ze hun productie verhogen. Het rapporteert tevens over de voortgang met het verwezenlijken van de doelstellingen die Unilever zich in het Environment Report 1998 heeft gesteld.

Het Unilever Environment Report is goedgekeurd door een onafhankelijke instelling. Het kan worden bekeken op de Environment sectie van Unilevers website: www.Unilever.com.

Noot voor redacties