Gateway voegt Solo 5300 notebook toe aan portable-lijn

Gateway voegt Solo 5300 notebook toe aan
haar bekroonde Solo portable-lijn

Samenvatting:

* De Solo 5300 is in hoge mate configurabel, weegt nog geen 5 pond en is slechts iets meer dan 3, 5 cm hoog; al met al is dit notebook de ideale computer voor klanten die op zoek zijn naar een kleine, lichtgewicht portable.

Amsterdam, 4 september 2000 - In haar streven te voldoen aan de behoeften van haar klanten heeft Gateway vandaag de introductie bekendgemaakt van de nieuwe Solo 5300 notebook. De Gateway* Solo 5300 een dunne en lichtgewicht notebook die is voorzien van een groot aantal high-performance technologieën en configuratie-opties. Met een groot aantal verschillende prijsmogelijkheden en technologieën is de Solo 5300 voldoende flexibel om te kunnen voldoen aan de eisen van zowel de zakelijke gebruiker, de overheid, het onderwijs en de particuliere gebruiker.

Door de grote verscheidenheid aan configuratiemogelijkheden en prijzen die variëren van FL3.999,- (Solo 5300 SE) tot FL4.699,- (Solo 5300LS) vormt de Solo 5300 een perfecte oplossing voor mobiele professionals, IT-managers, klanten die voor het eerst een notebook kopen, en iedereen daar tussenin. Daarnaast zijn deze twee uitvoeringen natuurlijk nog naar wens van de klant aan te passen.

"Nu mensen behoefte hebben aan steeds krachtiger en flexibeler opties op computergebied, komt Gateway hen tegemoet met oplossingen die een brug slaan tussen technologie, functionaliteit en stijl," zegt Mike Stinson, Director of Product Marketing bij Gateway. "Gateway heeft de bestaande flexibiliteit en bandbreedte van de Solo-lijn notebooks met dit nieuwe product nog verder uitgebreid door een aantal extra mogelijkheden toe te voegen voor zowel zakelijke als particuliere gebruikers."

De Solo 5300 is speciaal ontworpen voor het ondersteunen van een groot aantal gebruikerstoepassingen in het kantoor, thuis en onderweg. Doordat de Solo 5300 nog geen 5 pond weegt en slechts iets meer dan 3,5 cm hoog is, is het de perfecte metgezel voor mobiele professionals die behoefte hebben aan een klein, lichtgewicht notebook. Het compacte en robuuste ontwerp maakt deze portable bij uitstek geschikt voor middelbare scholieren en studenten. Door de grote verscheidenheid aan prijs- en configuratiemogelijkheden van dit notebook kunnen met name kleinere bedrijven op simpele wijze zelf een gunstig geprijsd systeem samenstellen dat kan worden gebruikt voor alle gangbare toepassingsmogelijkheden als tekstverwerking, grafische ontwerpen, spreadsheets en multimedia applicaties. Middelgrote tot grote organisaties zullen onder de indruk zijn van andere voorzieningen zoals de toonaangevende managementsoftware en platformstabiliteit als gevolg van de toepassing van standaard componenten.

De Solo 5300 is door de grote verscheidenheid aan high-performance opties, waaronder technologieën die van vitaal belang zijn voor een optimale ondersteuning van het gebruik van Internet en veeleisende multimedia-toepassingen als games, digital imaging en streaming video en audio, een ideale oplossing voor gebruikers die op zoek zijn naar échte power. Bovendien is het een perfecte oplossing voor zowel thuisbankieren en e-mail als voor tekstverwerken en educatieve software.

De Solo 5300 levert maximale desktop performance door middel van een gunstig geprijsd modulair portable ontwerp; het biedt de gebruiker de keuze uit een 12.1-inch of 14-inch display en een groot aantal verschillende Intel processors, waaronder de Celeron 550MHz en de 600MHz en Pentium III 650MHz, 700MHz en 750MHz met energiezuinige SpeedStep technologie. De 5300 kan worden geconfigureerd met een 6GB, 10GB of 20GB Ultra ATA hard drive, en is standaard voorzien van 32MB aan SDRAM, uitbreidbaar tot 512MB (256K geheugenmodule beschikbaar in het vierde kwartaal van dit jaar). Het modulaire two-spindle bay design van de 5300 ondersteunt een grote verscheidenheid aan opties, inclusief een CD-ROM, een floppy disk drive, een DVD-speler, een LS-120 drive, een tweede batterij, een tweede hard disk, en een CD-RW drive (CD-RW beschikbaar in het vierde kwartaal van dit jaar).

De 5300 biedt een krachtige combinatie van technologieën die ideaal zijn voor multimedia-toepassingen. Voor state-of-the-art prestaties op grafisch gebied is dit notebook voorzien van 2X AGP graphics met geïntegreerde 8MB SGRAM voor de ondersteuning van high-performance graphics- en computing-intensieve applicaties die algemeen gebruikt worden door technische professionals en gaming-enthousiastelingen. Extra ondersteuning voor multimedia-applicaties wordt onder andere geleverd door een audio chipset die SoundBlaster Pro, MIDI en het Windows Sound System ondersteunt. Het systeem is daarnaast voorzien van een intervideo DVD/MPEG-2 software decoder met een NTSC/PAL video-uitgang voor geavanceerde videotoepassingen als Internet streaming video en films op DVD.

Speciaal ontworpen voor de bescherming van de investeringen van de klant en het verlagen van de total cost of ownership is de Solo 5300 voorzien van een algemeen gangbaar moederbord en chipset componenten, waardoor de compatibiliteit over de hele lijn gegarandeerd is en IT-managers slechts één model hoeven te testen en goed te keuren voor alle huidige en toekomstige configuraties. Door deze platformstabiliteit kunnen bedrijfsgebruikers zich standaardiseren op het notebook, waardoor bespaard kan worden op de testtijd en de lopende ondersteuningskosten.

De Solo 5300 biedt zakelijke gebruikers geavanceerde mogelijkheden op het gebied van systeem monitoring en management. Door de ingebouwde Wake-on-LAN technologie kunnen system administrators op afstand routinematige onderhoudsprocedures uitvoeren op de 5300 tijdens de uren dat de machine niet wordt gebruikt. Daarnaast biedt de 5300 verbeterd systeem managementmogelijkheden, inclusief SM BIOS ondersteuning voor asset tagging en Intel LANDesk Client Manager (beschikbaar in het vierde kwartaal van dit jaar) voor remote en local system monitoring, updating en onderhoud.

Over de bekroonde lijn Solo-notebooks van Gateway
De Solo 5300 vormt een aanvulling op de bekroonde lijn Solo-notebooks, die voldoet aan de uiteenlopende eisen van de klanten van Gateway. De Solo 9300 biedt met 15.7-inches de grootste display in zijn klasse en de laatste Intel Pentium III SpeedStep processors, en is hét ideale desktop-vervangende notebook voor klanten die het uiterste vergen van hun portable PC. Deze Solo werd door PC Magazine onlangs verkozen als "Keus van de Redactie" in een grote, vergelijkende notebook-test.

Over Gateway
Gateway (NYSE:GTW), een bedrijf uit de Fortune 250 en opgericht in 1985, richt zich op het opbouwen van een langdurige relatie met zijn klanten door volledig op maat gemaakte technologie te leveren. Gateway behaalde in de V.S. in het eerste kwartaal van 1999 van alle aanbieders van desktop-PC's voor consumenten de hoogste omzet (1). Volgens een onderzoek uitgevoerd door het Reputation Institute en Harris Interactive, Inc. in augustus 1999 (gepubliceerd in The Wall Street Journal), is Gateway één van de top tien bedrijven met de beste bedrijfsreputatie in Amerika. In 1999 stond Gateway op de zevende plaats van de Fortune 500 bedrijven wat betreft het totale aandelenrendement en op de tiende plaats wat betreft het totale aandelenrendement over de afgelopen vijf jaar (2). De medewerkers van Gateway, die over de hele wereld werkzaam zijn, leveren klanten dienstverlening en computers die op bestelling worden gebouwd. Deze diensten worden regelmatig in de vakpers onderscheiden. Gateway boekte in 1999 een totale omzet van US$8,65 miljard en verkocht 4,68 miljoen computersystemen. Bezoek voor meer informatie Gateways website: www.gateway.com/nl.

1.Volgens gegevens van het kwartaaltijdschrift Gartner Group/Dataquest US PC.

2. Volgens Fortune Magazine, 17 april 2000.
Over Gateway Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA) Gateway startte zijn Europese activiteiten in 1993 met de opening van zijn fabriek en EMEA hoofdkantoor in Dublin, Ierland. Op dit moment is Gateway een gevestigde naam in heel Europa, en verkoopt zij systemen in Oostenrijk, Belgie, Frankrijk Duitsland Luxemburg Ierland, Nederland, Zweden, Zwitserland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, het Midden-Oosten en Afrika. Bezoek voor meer informatie Gateway's website: www.gateway.com/nl

Voor publicatie kunt u de volgende gegevens opnemen: Gateway is voor de lezer bereikbaar per telefoon en via Internet. Tel: 0800 022 2039 vanuit Nederland (Gratis)
URL: www.gateway.com/nl

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 Public Relations
Dennis Doodeman