Politiebericht Hollands Midden

Afkomstig van: Sjoerd van Andel
Datum: 5 september 2000

Kop-staart-botsing Voorhout
Een 40-jarige automobiliste uit Sassenheim is maandag 4 september rond 16.15 uur op de 's Gravendamseweg bij een kop-staart-botsing gewond geraakt. Met nekklachten is zij naar het LUMC overgebracht. Een 47-jarige automobiliste uit Noordwijk merkte te laat op dat de Sassenheimse remde en reed tegen haar aan.

Fietser tijdens oversteken geschept Voorhout
Een 28-jarige fietser uit Noordwijkerhout werd maandag 4 september rond 17.10 uur op de Teylingerlaan tijdens het oversteken door een 45-jarige automobiliste uit Noordwijkerhout geschept. Hij raakte daarbij aan het hoofd gewond. De man is naar het LUMC overgebracht.

Aanhoudingen Leiden
Maandag 4 september heeft de politie een 27-jarige man uit Dordrecht aangehouden. De man is de vierde verdachte van een woninginbraak. Het weekend van 26 en 27 augustus was in een woning in de Van der Werfstraat ingebroken. De aangeefster vond de week daarna zelf haar gestolen drumcomputer terug. Op woensdag 30 augustus kon de politie een 24-jarige man uit Noordwijk aanhouden. In het onderzoek dat volgde, werden ook een 22-jarige Voorhouter en een 19-jarige Leidenaar aangehouden. De vierde verdachte meldde zich vrijwillig aan het politiebureau in Leiden. De man is aangehouden en gehoord. Hij zal woensdag voor de officier van justitie worden geleid.

Getuigen overval gezocht Leiden
De politie in Leiden is op zoek naar mogelijke getuigen van een roofoverval in de nacht van zondagavond 3 september op maandag 4 september rond 00.30 uur. Rond dit tijdstip is een bedrijfsleider van een danssalon in Leiden overvallen op de parkeerplaats bij molen De Valk. Twee mannen hebben de bedrijfsleider overvallen en zijn er met de dagopbrengst vandoor in de richting van de Molenerf, rechts langs de molen. Het signalement van de daders is: Twee mannen in het donker gekleed, op een bromscooter, lengte ongeveer 180-190. Getuigen worden verzocht contact op te nemen met de politie in Leiden, tel 071-525 88 88.

Aanhouding graffitipleger Voorschoten De politie in in Voorschoten heeft op 4 september een 18-jarige man uit Voorschoten aangehouden die verdacht wordt van het plaasten van graffiti in Leiden en omgeving. De graffiti van de jongeman is aangetroffen op tal van openbare plaatsen zoals voetgangerstunnels, maar ook geldautomaten. De jongeman heeft inmiddels een aantal zaken bekend.

Aanrijding met letsel Zwammerdam
Dinsdagmorgen 5 september zijn op de kruising van de N11 en de Akerboomseweg een vrachtauto en een bestelbusje op elkaar gebotst. Rond 09:00 uur reed een vrachtauto in de richitng van Alphen aan den Rijn. De vrachtwagen kwam in botsing met een bestelbusje dat vanuit de Akerboomseweg de kruising opreed. De bestuurder van het bestelbusje raakte ernstig gewond. Door personeel van de traumahelicopter is aan hem eerste hulp verleend. De man is met onbekend letsel door de ambulance met spoed naar het ziekenhuis vervoerd. Zijn bijrijder is met nekklachten naar het ziekenhuis overgebracht. Ook de chauffeur van de vrachtwagen is voor controle van nekklachten naar het ziekenhuis gebracht.. In verband met de hulpverlening is het verkeer op de N11 tussen Zwammerdam en Bodegraven gestremd geweest.

Mishandeling Alphen a/d Rijn Maandagavond 4 september tussen acht en negen uur is een 27-jarige Alphenaar door twee nog onbekende mannen mishandeld. Dit gebeurde in een trappenhuis aan de Argostraat. De Alphenaar werd eerst uitgescholden en vervolgens door beide mannen vastgepakt en met het hoofd door een ruit gegooid. Hierna zijn de daders weggerend. De Alphenaar is met snijwonden en zwellingen naar het Rijnland ziekenhuis in Leiderdorp vervoerd.

Aanhoudingen Alphen a/d Rijn Dinsdagochtend 5 september omstreeks kwart voor zes zijn twee mannen aangehouden op verdenking van inbraak in een bedrijf aan het Thorbeckeplein in Alphen a/d Rijn. Het gaat hier om twee 31-jarige Dordtenaren. Een getuige had ongeveer om half zes gezien hoe de twee mannen computerapparatuur inlaadden op het Achterom, achter het Thorbeckeplein. Enige tijd later werd de auto door een surveillanceauto gesignaleerd op de Oostkanaalweg te Zwammerdam. Op de Rijnbrug konden ze worden aangehouden.

Aanhoudingen "Rosarium" zaak Bodegraven
Op 16 augustus is in het Rosarium in Bodegraven een conflict geweest tussen een 34-jarige man zonder vaste woon en verblijfplaats en een aantal jongeren uit Bodegraven. Hierbij heeft de 34-jarige man met een zwaard gedreigd en gezwaaid. De politie heeft de man kunnen aanhouden. De jongeren hebben tijdens deze aanhouding de man aangevallen. Na onderzoek heeft de politie in Bodegraven de afgelopen dagen vijf jongemannen aangehouden die verdacht worden van openlijke geweldpleging in verband met deze aanhouding. De jongeren zijn 16, 18, 18, 19 en 21 jaar oud en allen afkomstig uit Bodegraven.

Onder invloed Gouderak
Dinsdagnacht 5 september omstreeks kwart voor twee is op de Kattendijk een 31-jarige man uit Gouderak aangehouden wegens rijden onder invloed. Hij had een ademalcoholgehalte van 420 ug/l. Hij kreeg een proces-verbaal en een rijverbod van vier uur.

Einde persberichten