Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

'Big Brother' vestigt nieuwe records in Europa

Datum nieuwsfeit: 05-09-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
PERSBERICHT

Hilversum, 5 september 2000

'BIG BROTHER' VESTIGT NIEUWE RECORDS IN EUROPA

Terwijl Duitsland en Nederland zich opmaken voor een tweede serie, is 'Big Brother' begonnen aan een verdere verovering van Europa. Het afgelopen weekeinde maakten Zweden, België, Zwitserland en Portugal voor het eerst kennis met een eigen versie van het meest besproken televisieprogramma van de afgelopen decennia. En de resultaten waren ernaar: 'Big Brother' behoort bij elk van de vier zenders tot de best bekeken programma's ooit.

Kanal 5 in Zweden, Kanaal 2 in België, TV3 in Zwitserland en TVI in Portugal
hebben één ding gemeen: het zijn zenders die gewend zijn aan een bescheiden marktaandeel, mede veroorzaakt doordat ze niet allemaal over een landelijke dekking beschikken. Afgelopen zondag was echter een zeer goed bekeken avond voor de vier stations, dankzij de openingsuitzending van hun eigen 'Big Brother'-versie.
Zo registreerde het Zweedse Kanal 5 een aantal van 605.000 kijkers, bijna 200.000 meer dan het vorige 'all time high' daterend uit 1997. Dat betekent een marktaandeel van 25%, terwijl de zender gewend is aan een gemiddelde van 8%.
Kanaal 2 in België scoorde met de introductie van de bewoners en hun intrede
in het 'Big Brother'-huis een gemiddeld marktaandeel van ruim 32% en een aandeel van 46% in de groep van 15 tot 34-jarigen. Alleen de voetbalwedstrijd België Nederland, eerder dit jaar, werd nog beter bekeken.
Eveneens zondagavond haalde een vergelijkbare uitzending bij de kort geleden begonnen zender TV3 in Zwitserland een marktaandeel van 23% in de doelgroep van 15 tot 49 jaar en een aandeel van 41% bij de jeugd van 15 tot 24 jaar.
In Portugal, ten slotte, duurde de introductie-uitzending van 'Big Brother' ruim twee uur, waarbinnen een gemiddeld marktaandeel werd gescoord van 41%. Voor de kleine commerciële zender TVI is dat een cijfer dat tot voorkort ver buiten bereik lag.

Voor meer informatie:
Thomas Notermans, ENDEMOL corporate communicatie,
tel. +31 (0)35 53 999 42.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie