Politiebericht Flevoland: regio

Politiebericht Flevoland: gehele regio 5-09-2000 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Nijland, 0320-266 825

Bewoners hertenkamp tijdelijk vrij
EMMELOORD - In de nacht van zondag op maandag jongstleden hebben onbekenden een deel van de omheining van het hertenkamp in het Emelerbos (Banterweg) losgeknipt. Ongeveer 50 damherten en edelherten benutten deze onverwachte opening om uit het kamp te ontsnappen. Op drie na zijn alle herten weer gevangen. De gemeente heeft het voorval gisteren gemeld en doet bij de politie aangifte van vernieling. De politie stelt een onderzoek in.

Fietsster gewond na aanrijding
EMMELOORD - Een 30-jarige vrouw uit Marknesse is gisteren aan het begin van de middag gewond geraakt toen zij op de Noordzijde op haar fiets van achteren werd aangereden door een 69-jarige automobilist uit Emmeloord. De vrouw kwam ten val en is door het ambulancepersoneel met onbekende verwondingen overgebracht naar het Dr. Jansenziekenhuis in Emmeloord. Getuigen verklaarden dat de automobilist voorafgaand aan het ongeval slingerend reed. Dit rijgedrag is vermoedelijk te wijten aan het feit dat de man zich achter het stuur onwel voelde. Hij heeft verklaard zich onder doktersbehandeling te zullen stellen.

Onder invloed
EMMELOORD - Een automobilist die afgelopen nacht op de Kamperweg te laat zag dat de auto die hij inhaalde een politiewagen was, is op de A6 aan de kant gezet. De bestuurder, een 32-jarige Almeerder, bleek gedronken te hebben. Op het bureau blies hij 250 ug/l (0,56 promille), net boven de toegestane limiet. Omdat hij in het recente verleden echter al eerder met alcohol achter het stuur was betrapt, bedroeg zijn transactie-aanbod 700,=

Tas van geldloper gestolen; getuige gezocht
LELYSTAD - Een nog onbekende man heeft zaterdagavond 2 september jongstleden bij de bank aan het Dukaatplein een tas met geld gestolen uit de auto van een geldloper. De geldloper wilde het geld bij de betreffende bank afgeven, toen zijn autoportier werd opengetrokken en de tas van de stoelzitting werd gegrist. Op het roepen van de beroofde man is een voorbijganger nog achter de dader aangerend, terwijl deze er op de fiets vandoor ging. Helaas zonder resultaat. De politie stelt een onderzoek in en vraagt de bewuste voorbijganger contact met haar op te nemen om een getuigenverklaring af te leggen.

(VERKLARENDE NOOT: Doordat de aangifte van dit voorval niet onmiddellijk in het centrale computersysteem is opgenomen, maakte dit bericht geen deel uit van de dagelijkse persberichten van afgelopen zondag.)

Gordelcontrole
ZEEWOLDE - De politie heeft gisterenmiddag op de Gelderseweg ongeveer 25 automobilisten gecontroleerd op het dragen van de autogordel. Twee van hen bleken geen gordel te dragen en hebben een bekeuring van 90,= ontvangen.

Val met fiets
ZEEWOLDE - Een 52-jarige inwoner van Zeewolde is gisterenavond met zijn fiets ten val gekomen op de Woldlaan toen hij te abrupt remde. De man liep een hoofdwond en een open armbreuk op. Hij is door het ambulancepersoneel overgebracht naar het St. Jansdalziekenhuis in Harderwijk.

In de andere gemeenten in Flevoland hebben zich sinds gisteren geen bijzonderheden voorgedaan.