Schuitema en ROC's starten C1000 bedrijfsklassen

Start C1000-bedrijfsklassen

Persberichten menu

Amersfoort, 5 september 2000

Schuitema, de organisatie achter C1000, gaat in samenwerking met vier Regionaal Opleidingscentra (ROC) C1000 bedrijfsklassen starten. De eerste C1000 bedrijfsklassen beginnen in september 2000 aan het ROC in Den Haag, Eindhoven, Drachten en Almelo. Medewerkers die de opleiding gaan volgen combineren 4 dagen werken in een C1000 met een dag school aan het ROC. Zij krijgen een zogeheten TOF-contract (Training on the Job, Opleiding en Functioneren) bij de C1000 waar zij werken.

Schuitema is tot dit initiatief gekomen door de sterke groei van de C1000-formule, waardoor er een sterke behoefte is aan vakbekwaam en enthousiast personeel. De C1000 bedrijfsklas leidt op tot het niveau van verkoopmedewerker. Ook speelt Schuitema zo nadrukkelijk in op de ontwikkelingen in het onderwijs, waarin duaal leren (het combineren van werken en leren) de huidige trend is.

Het specifieke aan de opleiding is dat het lesmateriaal volledig op de visie van C1000 toegespitst is. Docenten zijn volledig door Schuitema geïnstrueerd over de C1000-winkelformule. Voorafgaand aan de start van deze opleiding hebben de docenten stage in een C1000-supermarkt gelopen. Verder wordt er lesmateriaal gebruikt afkomstig van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL). Dit geeft na een succesvolle afronding van de opleiding recht op twee diploma's: namelijk een MBO-diploma en het CBL-diploma.

Voor nadere informatie:

Schuitema n.v.