Politiebericht Brabant-Noord: Oss

Datum nieuwsfeit: 05-09-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Oss 5-09-2000
Persbericht district Maasland

RECHERCHE HOUDT VERDACHTEN XTC-HANDEL AAN Vanochtend hebben rechercheurs van de dienst Centrale Recherche van de politie Brabant-Noord in Oss, Tilburg, Vessem en Dongen huiszoeking gedaan. Er zijn drie hoofdverdachten aangehouden. De huiszoekingen en aanhoudingen vonden plaats in het kader van een groot recherche-onderzoek naar vals geld, handel in soft- en harddrugs, heling en het bezit van vuurwapens.

Vanochtend vroeg lichtte een arrestatieteam de 31-jarige hoofdverdachte in zijn woning in Oss van zijn bed. Even later werd een 49-jarige Ossenaar in zijn woning aangehouden op verdenking van xtc-handel, vuurwapenbezit en heling. Verder is in Tilburg nog een 39-jarige man uit die plaats aangehouden. Hij wordt verdacht van betrokkenheid bij de handel in xtc-pillen en vuurwapenbezit. Vijf anderen, allemaal mensen woonachtig in Oss, werden aangehouden wegens het in bezit hebben van een vuurwapen en munitie

Op 5 plaatsen zijn evenzovele vuurwapens, waarvan 1 machinepistool, met bijbehorende munitie aangetroffen. Ook is er een handgranaat in beslag genomen. Tevens zijn er 4 - vermoedelijk gestolen - dure personenauto-s en een - vermoedelijk- gestolen motor in Oss en Tilburg aangetroffen. Ook is er een grote som geld (meer dan 100.000 gulden) in Oss aangetroffen en in beslag genomen. In Vessem is er huiszoeking gedaan in een stacaravan op een camping, in Dongen in een bedrijfspand.

De drie hoofdverdachten zijn allen in verzekering gesteld, ze worden in ieder geval vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. De vijf andere verdachten worden op dit moment nog door de recherche verhoord. Het onderzoek is een vervolg op een recherche-actie eind 1999, waarbij op dezelfde locatie in Oss voor 160.000 aan valse D-marken zijn inbeslaggenomen. Aan de zaak werken 11 rechercheurs.

RIJDEN ONDER INVLOED OSS Tegen een 30 jarige automobilist uit Oss is op 5 september 2000 proces-verbaal opgemaakt ivm rijden onder invloed van alcohol. De man reed omstreeks 01.05 uur op de Heihoeksingel te Oss.

RIJDEN ONDER INVLOED OSS Tegen een 28 jarige automobilist uit Lith is op 5 september 2000 proces-verbaal opgemaakt ivm rijden onder invloed van alcohol. De man reed omstreeks 01.45 uur op de Zaltbommelseweg te Oss. Tevens is zijn rijbewijs ingevorderd.

RIJDEN ONDER INVLOED OSS Tegen een 49 jarige automobilist uit Oss is op 5 september 2000 proces-verbaal opgemaakt ivm rijden onder invloed van alcohol. De man reed omstreeks 02.30 uur op de Vierhoeksingel te Oss. Hij kreeg een transactie van f 400,--

AUTOBRAND OSS Op de Scheldestraat te Oss is op 5 september 2000 omstreeks 04.05 uur een personenauto, merk Fiat, uitgebrand. Oorzaak van de brand is nog niet duidelijk.

DIEFSTAL AUTO OSS Vanaf de Oude Kerkstraat te Oss is in de nacht van 4 op 5 september 2000 een zilverkleurige Mercedes 300, kenteken HS-NJ-13 ontvreemd. Waarde f 35.000,--

DIEFSTAL AUTO GEFFEN Vanaf de van Coothstraat te Geffen is in de nacht van 4 op 5 september 2000 een donkergroene Fiat Uno, kenteken DP-XF-19 ontvreemd. Waarde f 4.000,--

DIEFSTAL AUTO OSS Vanaf de Gerrit van de Veenstraat te Oss is in de nacht van 4 op 5 september 2000 een zwarte Fiat Uno, kenteken YR-52-VJ ontvreemd. Waarde onbekend.