Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 05-09-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 5-09-2000 Persbericht district Den Bosch

DRUGSDEALER AANGEHOUDEN (s-Hertogenbosch) Maandagmiddag is op de Zuid-Willemsvaart in s-Hertogenbosch een 43-jarige Vughtenaar aangehouden voor het dealen in harddrugs. De man kon worden aangehouden nadat rechercheurs hadden gezien dat hij aan een paar mensen drugs verkocht. Bij zijn aanhouding bleek hij ongeveer veertig gram heroïne en een gelbedrag van plusminus Fl. 1.200,= in zijn bezit te hebben. De heroïne en de drugs zijn inbeslaggenomen. De verdachte is ingesloten.

MAN BETAALT MET GESTOLEN CREDITCARD (s-Hertogenbosch) Maandagavond is een 22-jarige inwoner uit s-Hertogenbosch op de Bruistensingel in zijn woonplaats aangehouden, nadat hij bij een tankstation, voor een bedrag van ruim Fl. 200,= aan rookwaren had proberen te kopen met een gestolen VISA-card. De transactie werd geweigerd omdat de creditcard als gestolen te boek stond. De pomphouder waarschuwde de politie, die de verdachte voor verhoor heeft ingesloten.

BEJAARDE VROUW PINPAS AFHANDIG GEMAAKT (s-Hertogenbosch) Gisterenmiddag heeft een 72-jarige Waalwijkse in Drunen aangifte gedaan van diefstal van haar pinpas bij de ABN-AMRO bank aan de Visstraat in s-Hertogenbosch. De diefstal vond afgelopen zaterdag aan het einde van de morgen plaats. Met de pas is een geldbedrag van enkele duizenden guldens opgenomen. De vrouw wilde geld pinnen toen bij het intoetsen van het bedrag het beeld plotseling wegviel. Zij werd vervolgens aangesproken door een donkergetinte Engels sprekende man en dito vrouw beiden tussen de 20 en 25 jaar oud. Zij deelden de vrouw mede dat het pinnen hen ook niet was gelukt en dat ze de pincode in moest toetsen en op stop moest drukken. Hierna stopten de man een wit papiertje in de gleuf van het pasje. Toen het slachtoffer thuis kwam heeft zij de pas laten blokkeren. Zondagavond bleek dat er met de pas voor het blokkeren een bedrag van enkele duizenden guldens was opgenomen. Vermoedelijk hebben de Engels sprekende man en vrouw met de diefstal van doen.

MAN STEELT UIT BEDRIJF OUD-WERKGEVER (s-Hertogenbosch) Dinsdagmorgen is een oud-werknemer van de Brabanthallen aan de Diezekade in s-Her-togenbosch aangehouden als verdacht van diefstal van rook- en drankwaren. De man meldde zich op verzoek van de politie op het bureau. Hij wordt ervan verdacht meerdere malen o.a. shag en kratten frisdrank te hebben ontvreemd. De man kon in het gebouw komen met een sleutelbos van het bedrijf. Ondanks meerdere verzoeken van zijn werkgever had hij de toegangssleutels nog steeds niet ingeleverd.

TOP OSS SUPPORTER MIST VOETBALWEDSTRIJD (s-Hertogenbosch) Maandagmiddag is een 23-jarige TOP Oss supporter uit Marcharen nog voor de voetbalwedstrijd aangehouden voor het gooien van een aansteker naar een motoragent. De man gooide in Empel met het voorwerp naar een motoragent die de supportersbussen begeleidde. Bij het FC Den Bosch stadion is hij aangehouden.

OPLICHTER AANGEHOUDEN (Rosmalen) Dinsdagmiddag is aan het Westeind in Rosmalen een 47-jarige Rosmalenaar aangehouden voor oplichting bij een tankstation. De verdachte had getankt en nog wat goederen gekocht ter waarde van bijna tweehonderd gulden en wilde betalen met een verlopen giropas. Na wat heen en weer gepraat probeerde hij te betalen met een interne overschrijvingskaart van een bank. De pomphouder waarschuwde de politie. De man is voor nader onderzoek ingesloten.