'Kamer moet financiele meevallers gebruiken voor natuur'

Datum nieuwsfeit: 05-09-2000
Stichting Natuur en Milieu

Stichting Natuur en Milieu, Vereniging Natuurmonumenten, De Landschappen Vogelbescherming Staatsbosbeheer

s-Graveland, 5 september 2000

NATUURBESCHERMINGSORGANISATIES ROEPEN TWEEDE KAMER OP FINANCIELE MEEVALLERS TE GEBRUIKEN VOOR NATUUR

Natuurbeschermingsorganisaties ondersteunen de conclusies die het RIVM vandaag in de Natuurbalans naar buiten brengt. Zij worden al tientallen jaren geconfronteerd met problemen bij het beheren, herstellen en het ontwikkelen van natuurgebieden. De grootste problemen zijn de te kleine versnipperde natuurgebieden en de belasting door verdroging, vermesting en verzuring. Gevolg is dat kwetsbare soorten niet terugkeren of dreigen te verdwijnen. De organisaties vragen de ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen