Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven

Datum nieuwsfeit: 05-09-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven 5-09-2000 2e persbericht 5 september 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Diefstal portemonnee
Dinsdagmorgen omstreeks 11.40 uur is van een 71- jarige vrouw uit Eindhoven haar portemon-nee gestolen. Zij stond te wachten bij een bushalte aan de Vestdijk. Toen zij de portemonnee uit haar handtas wilde pakken bleek deze gestolen te zijn. In de portemonnee zaten enkele pasjes en geld.

Eindhoven: Explosie
Dinsdag omstreeks 12.00 uur vond er een explosie plaats in een flatwoning aan de Cavallilaan. De 25- jarige bewoonster raakte daarbij zeer ernstig gewond. Zij is voor behandeling van haar verwondingen overgebracht naar het brandwonden centrum te Antwerpen. De politie stelt een onderzoek in naar de juiste toedracht.

Eindhoven: Tassendief gepakt
Een 27-jarige man zonder vaste woon of verblijfplaats is dinsdag om 15.00 uur aangehouden aan de Smalle Haven. De man werd daar gezien terwijl hij achter een auto een tas leegschudde. De gewaarschuwde politie hield de man aan en heeft hem ingesloten voor onderzoek. De in beslag genomen tas kon aan de eigenaresse, een 38-jarige Eindhovense, worden teruggegeven. De tas was even daarvoor op een markt in de binnenstad uit een kraam weggenomen.

Eindhoven: Aanrijding
Aan de John F. Kennedylaan zijn bij een aanrijding om 16.54 uur een 60-jarige Eindhovense automobilist en zijn 60-jarige inzittende uit Eindhoven er zonder verwondingen vanaf gekomen. Een 37-jarige vrachtwagenchauffeur uit Veldhoven reed op de middelste rijstrook richting Son. Rechts van hem reed de auto van de Eindhovenaren. De Veldhovenaar wisselde van rijstrook om de Kennedylaan richting Son en Breugel te verlaten en zag de personenauto over het hoofd, waardoor een aanrijding ontstond.

Eindhoven/Valkenswaard/Bladel/Reusel: Bromfietscontrole Dinsdag zijn in de regio Brabant Zuid-Oost negen bekeuring gegeven aan bromfietsers. Vier van hen droegen geen helm, bij twee bromfietsen ontbrak het verzekeringsplaatje en bij één het certificaat. Eén bromfiets had een te hoog vermogen en één bromfietser haalde in over een verdrijvingsvlak.

Eindhoven: Roodlichtcontrole
Aan de Cederlaan is tussen 8.30 en 9.00 uur tegen elf weggebruikers proces verbaal opgemaakt voor het negeren van het rood verkeerslicht.

Helmond: Inbraak in woning
Dinsdagmorgen tussen 9.00 uur en 9.30 uur is er ingebroken in een woning aan de Uiverlaan. Toegang tot de woning werd verkregen na opklimming platdak en inklimming slaapkamerraam. Uit de woning zijn een halsketting met bedel en een portemonnee met daarin een paar duizend gulden gestolen.

Helmond: Portemonnees weg na insluiping
Uit een woning aan de James Ensorlaan verdwenen dinsdagmiddag twee portemonnees met inhoud. Dit gebeurde in de tijd dat bewoners zich op de bovenverdieping bevonden. Zij missen identiteitspapieren, pasjes en enkele tientallen guldens.

Deurne: Inbraak in bedrijf
Tussen maandagavond 23.00 uur en dinsdagmorgen 7.30 uur is er ingebroken in een bedrijf aan de Heldenseweg. Toegang tot het bedrijf werd verkregen door inklimming na verwijdering van een beluchtingrooster. Uit het bedrijf zijn gereedschappen, een Gsm en twee fietsen gesto-len.

Asten: Diefstal auto
Tussen maandagavond 21.15 uur en dinsdagmorgen 7.00 uur is er vanaf de Amanietenhof een rode personenauto, Volkswagen Passat, gekentekend LS-RF-01, gestolen.

Bakel: Snelheidscontrole
Aan de Gemertseweg reden tussen 8.30 en 11.00 uur 90 van de 584 gecontroleerde voertuigen boven de toegestane 50 km per uur. De hoogst gemeten snelheid was 84 km per uur.

Aarle-Rixtel: Snelheidscontrole
Aan de Helmondseweg reden tussen 12.30 en 14.30 uur 91 van de 443 gecontroleerde voertuigen boven de toegestane 50 km per uur. De hoogst gemeten snelheid was 86 km per uur.

Maarheeze: Inbraak in auto
Aan de Anjerstraat is in de nacht van maandag op dinsdag ingebroken in een auto op de parkeerplaats achter het winkelcentrum aan de Smits van Ooijenlaan. Uit de auto werd een boormachine ontvreemd. Ook wat snoepgoed verdween.

Son: Inbraak in woning
Dinsdag tussen 0.00 uur en 7.15 uur is er ingebroken in een woning aan de Van Goghstraat. Toegang tot de woning werd verkregen na openbreken raam. Uit de woning zijn autosleutels, geld en persoonsbescheiden gestolen. De op de oprit staande auto werd doorzocht, doch er is niets weggenomen.

Best: Verkeerscontrole
Aan de Oirschotseweg hebben dinsdag drie weggebruikers een proces verbaal gekregen voor het overschrijden van de toegestane snelheid.

Best: Diefstal bij bedrijf
Aan de Dieze verdween dinsdag tussen 14.15 en 15.15 uur een gereedschapskist met handgereedschap van een kar die voor een bedrijfspand stond. De eigenaar was in het pand aan het werk en ontdekte de diefstal toen hij naar buiten kwam.

Sterksel: Hennepkwekerij
Bij een woning aan de Albertlaan zijn dinsdag een 31-jarige vrouw uit Sterksel en een 30-jarige Eindhovenaar aangehouden. Bij de woning trof de politie in, aan het zicht onttrokken, kassen een hennepkwekerij aan. Er stonden 1.200 hennepplanten in verschillende groeistadia. Daarnaast hingen nog eens 100 planten te drogen en werden tientallen kilos gedroogde hennepplanten aangetroffen. 2.400 stekjes stonden in bakken. De gehele kwekerij werd ontmanteld. De politie was daar tot laat in de dag mee bezig. De twee verdachten zijn ingesloten voor onderzoek.