Nieuw licentieprogramma Europese ASP's Microsoft

Datum nieuwsfeit: 05-09-2000
Microsoft Benelux

Microsoft introduceert nieuw licentieprogramma voor Europese Application Service Providers

Schiphol-Rijk, 5 september 2000 - Microsoft heeft een nieuw licentieprogramma ontwikkeld voor de snel groeiende Europese Application Service Provider (ASP) -markt. Het Application Service Provider Licencing Program vormt voor deelnemende Applicatie Service Providers een eenvoudige en flexibele methode om klanten softwareproducten van Microsoft aan te bieden op abonnementsbasis.

Dit brede licentieprogramma, dat gebaseerd is op feedback van partners en klanten, vormt een gemakkelijke en consistente manier om alle Microsoft .NET-producten, Exchange 2000 en Office 2000 voor ASP-toepassingen in licentie te nemen. Het geeft klanten meer keuze op het gebied van software-implementaties en -beheer, optimaal afgestemd op hun specifieke behoeften. Dankzij dit programma kunnen onafhankelijke softwareleveranciers (ISVs),
telecommunicatiemaatschappijen, Internet Service Providers (ISPs) en Microsoft Certified Solution Providers (MCSPs) snel gehoste oplossingen op de markt brengen. Het ASP-programma is bedoeld om de prijsmodellen voor kleine en middelgrote organisaties te vereenvoudigen en ervoor te zorgen dat gebruikers altijd toegang hebben tot de meest recente versies van Microsoft-software.

"Microsoft is zeer enthousiast over de snel ontwikkelende ASP-markt in Europa," zegt Harco Enting, Manager Internet Business Group, Microsoft Nederland. "Ons nieuwe ASP-licentieprogramma biedt klanten een ongekende keuze en flexibiliteit en stelt ISVs, telecommunicatiemaatschappijen en ISPs in staat om Microsoft-producten aan te bieden via het ASP-model."

Het nieuwe programma is een onderdeel van Microsofts inspanningen voor de ASP-markt. In samenwerking met toonaangevende ISVs, Cisco, Compaq, EMC, StorageTek en Unisys, is Microsoft nauw betrokken bij ASP competency centers in Parijs en Sophia Antipolis, nabij Nice. Meer informatie over deze competency centers is te vinden op www.powering-asp.com en www.asp2000centre.com.

Meer informatie

Meer informatie over Microsofts ASP-strategie, inclusief verdere details over licenties, certificatie en hulpmiddelen, is te vinden op www.microsoft.com/apphosting/. Microsoft Certified Solution Providers die geïnteresseerd zijn in deelname aan het ASP-licentieprogramma kunnen tevens de EMEA MCSP Members Only-website bezoeken: https://mcsp.microsoft.com/europe/default.asp.
Meer informatie over het MCSP-programma is te vinden op www.microsoft.com/mcsp/.

Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen een plezieriger en gemakkelijker gebruik van de computer te laten maken, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.

Voor informatie (eindgebruikers)

Microsoft Information Center tel. +31 (0)20 5001005.

Voor informatie (redacties)

Microsoft B.V. (Nederland) Michiel Gosens, Press & Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 5001274
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon:
+31 (0)23 - 562 82 08

© 2000 Microsoft Corporation. All rights reserved. Terms of Use.