Handspring introduceert Franse versie van Visor

Datum nieuwsfeit: 05-09-2000
HANDSPRING INTRODUCEERT FRANSE VERSIE VAN DE VISOR(tm)

Handspring International brengt haar bekroonde uitbreidbare handheld computers naar de Franse markten via het Web en de detailhandel

Genève, Zwitserland (5 september 2000) - Handspring International Sarl. heeft vandaag bekend gemaakt dat het haar populaire lijn Visor(tm) uitbreidbare handheld computers en Springboard(tm) uitbreidingsmodules nu ook op de Franse markten zal gaan uitbrengen. Franstalige klanten kunnen vanaf nu de kleurrijke familie Visor handhelds in een gelocaliseerde Franse versie aanschaffen via de website van Handspring op www.handspring.com/fr, met prijzen vanaf Frf 1.171,- / Bfr 7.107,- / NLG 391,-. De aangegeven prijzen zijn exclusief BTW.

De Visor-producten zullen later deze maand ook verkrijgbaar zijn via toonaangevende winkels op het gebied van computers en consumentenelektronica als FNAC, Carrefour en The Phone House in Frankrijk en de grotere winkels in de Franstalige gebieden in België en Zwitserland. Handspring verwacht van haar partners in de verkoopkanalen dat deze een groot aantal verschillende Springboard-modules gaan aanbieden zodra deze beschikbaar komen in gelocaliseerde versies. De Backup module van Handspring, de 8 MB Flash module en verschillende Visor-accessoires, zijn met onmiddellijke ingang verkrijgbaar.

Roger Kermisch, Vice President van Handspring Europa, Midden-Oosten en Afrika zegt: "Sinds we eerder dit jaar onze producten in Europa op de markt hebben gebracht, hebben we gemerkt dat er onder Franse consumenten een zeer grote belangstelling bestaat voor de Visor-producten en het Springboard uitbreidingsplatform. Nu we onze producten kunnen verkopen via een groot aantal kwalitatief hoogstaande partners in de detailhandel en binnenkort onze snelle en efficiënte webstore on-line gaat, zijn we ideaal gepositioneerd om te kunnen voldoen aan de toenemende vraag naar handige, plezierig te gebruiken en volledig naar de wensen van de gebruiker aan te passen handheld computers."

Over de Visor
De Visor zal bij de Handspring webstore verkrijgbaar zijn in drie modellen: de Visor Solo, de Visor en de Visor Deluxe edition. De modellen die verkrijgbaar zijn bij de detailhandel kunnen verschillen. Alle Visor-producten zijn gebaseerd op Palm OS(tm) software. Alle drie de modellen zijn volledig klaar voor verdere uitbreiding en zijn voorzien van het Springboard slot voor plug-and-play integratie van de Springboard modules die afzonderlijk verkrijgbaar zijn. Zowel de Visor als de Visor Deluxe wordt geleverd met een speciale synchronisatiekit en HotSync(tm) software voor desktop synchronisatie en een koppeling met Microsoft Outlook(tm).

De Visor Solo edition wordt geleverd zonder draagbare synchronisatiekit en is een ideale oplossing voor mensen die extra units willen voor de thuis- of kantooromgeving waar één draagbare kit kan worden gebruikt voor het synchroniseren van meerdere units. Daarnaast is het een goedkope oplossing voor gebruikers die er voor hebben gekozen de handheld niet te synchroniseren met een PC, of die de Handspring Backup module willen gebruiken als belangrijkste methode om een backup te maken van hun gegevens. Handspring verkoopt losse synchronisatiekits en kabels voor gebruikers van de Visor Solo die willen upgraden.

De adviesprijzen voor de drie producten in de Visor-familie zijn respectievelijk Frf 1.171,- / Bfr 7.107,- / NLG 391,- voor de Visor Solo; Frf 1.463,- / Bfr 8.843,- / NLG 484,- voor de Visor en Frf 1.839,- / Bfr 12.395,- / NLG 629,- voor de Visor Deluxe edition. De aangegeven prijzen zijn exclusief BTW.

DeVisor Handheld Computer is voorzien van:

* Een Springboard uitbreidingsslot

* Adresboek, Datumboek, To Do-lijst, Memoblok, Bijhouden uitgaven en E-mail-toepassingen (voor E-mail is synchronsatie met een desktop computer nodig, n.v.t. voor de Visor Solo edition)

* Geavanceerde Agenda-applicatie

* Geavanceerde wetenschappelijk en zakelijke calculator
* Wereldklok

* Aantrekkelijk design (4.8" x 3.0" bij 0.7")

* Lichtgewicht (153 gram)

* Ingebouwde USB-ondersteuning

* Speciale USB Synchronisatiekit (uitgezonderd de Visor Solo)
* Infra-rode transceiver

* Achtergrondverlichting

* Ingebouwde microfoon

* Compatibiliteit met duizenden Palm OS applicaties
Over het Springboard uitbreidingsplatform
Het Springboard slot is een écht plug-and-play hardware uitbreidingsslot dat een integraal onderdeel is van ieder Visor-product. Modules kunnen snel en eenvoudig worden ingeplugd zonder dat de gebruiker drivers hoeft te laden of de Visor hoeft uit te schakelen. Meer informatie over de gratis Springboard ontwikkelkit en de bijbehorende ondersteuningsprogramma's vindt u op www.handspring.com

Ondersteuning seriële bus
De Visor-producten zijn de eerste handheld computerproducten met een directe ondersteuning van de universele seriële bus (USB) technologie. Synchronisatie via USB technologie is sneller en eenvoudiger dan synchronisatie via een standaard seriële poort. Met behulp van de bijgeleverde speciale USB-kit kan Visor synchroniseren met desktop computers waarop de Windows 98 en Windows 2000 besturingssystemen draaien. Voor klanten die gebruik maken van desktop systemen die niet zijn voorzien van USB-poorten verkoopt Handspring een afzonderlijke, laag-geprijsde synchronisatiekit die rechtstreeks aansluitbaar is op een seriële poort.

Verbeterde applicaties
Visor levert bij het basisplatform voor de Palm Computers verschillende applicaties voor het organiseren van persoonlijke en zakelijke informatie: Adresboek, Datumboek, To Do-lijst, Memoblok, en softeare voor het bijhouden van uitgaven en het beheer van Email-berichten. Daarnaast is de Visor voorzien van een Geavanceerde Datumboek-applicatie met uitgebreide overzichten van de afspraken per week, maand en jaar. Het Geavanceerde Datumboek is geïntegreerd met de To Do-applicatie, zodat belangrijke To Do-items automatisch op de kalenderschermen verschijnen. Het Geavanceerde Datumboek verplaatst niet-afgevinkte To Do-items automatisch naar de volgende dag zodat ze niet worden overgeslagen of vergeten. Andere voorzieningen van de Visor zijn bijvoorbeeld een geavanceerde calculator met financiële en wetenschappelijke toepassingsmogelijkheden, een wereldklok en een ingebouwde microfoon voor het opnemen van spraak en gebruik bij de communicatiemodules die later dit jaar leverbaar zullen zijn.

Over Handspring
Handspring is een innovatieve onderneming op het gebied van handheld computers. Handspring ontwikkelt, produceert en verkoopt een reeks multifuntionele handheld computers voor uiteenlopende markten en klanten. Het bedrijf werd in 1998 opgericht door de scheppers van het internationaal toonaangevende 3Com Palm Computing-platform. Het paradepaardje van Handspring is het Springboard-platform dat een eenvoudige en gebruikersvriendelijke manier voor het uitbreiden van software en hardware biedt. De Visor handhelds, plus de Springboard-uitbreidingsmodulen en toebehoren, zijn te koop op www.handspring.com en via een select aantal winkels en postorderbedrijven in de Verenigde Staten en Europa.

Handspring, het Handspring logo, Visor en Springboard zijn handelsmerken van Handspring, Inc. Alle andere productnamen die hier worden genoemd kunnen handelsmerken zijn van de bedrijven waarmee ze worden geassocieerd.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Yero Horlings
Account Executive