Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 6-09-2000

Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug, 09.10 uur
Snelheidscontroles

RHENEN Dinsdag 5 september heeft de politie op de Grebbeweg een snelheidscontrole gehouden. Tussen half tien en half twaalf werden 1006 voertuigen gecontroleerd. Voor 142 bestuurders werd een bekeuring uitgeschreven voor het overschrijden van de maximum snelheid.

Op de Grebbeweg geldt een maximum snelheid van 50 km/u. Een bestuurder reed met 90 km/u langs de controlepost. Op de Dorpsstraat in Doorn werd dinsdagmiddag ook gecontroleerd op snelheid. Vanaf kwart voor tien tot kwart voor twaalf passeerden 1172 voertuigen de radarauto. De politie constateerde dat 34 bestuurders te hard reden. Op de Dorpsstraat geldt een maximum snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 80 km/u.

Verkeersongeval letsel

LEERSUM Een 58-jarige man uit Leersum reed dinsdagochtend 5 september met zijn Spartamet op de Kon. Wilhelminalaan in de richting van de kruising met de Rijksstraatweg.

In plaats van eerst de Rijksstraatweg over te steken, sloeg de man direct linksaf in de richting van Doorn en kwam zo op het fietspad voor het tegemoetkomende verkeer terecht. Op dat moment kwam een 18-jarige man uit Doorn op zijn bromfiets aanrijden en zag geen kans meer de man uit Leersum te ontwijken.

Het gevolg was dat beide bestuurders op de grond vielen. De 18-jarige man liep hierbij beenletsel op. De 58-jarige man werd met onbekend hoofdletsel overgebracht naar het Lorentz ziekenhuis.

Verkeersongeval

VEENENDAAL Op dinsdag 5 september omstreeks half elf reed een 45-jarige bestuurder met zijn auto op de kruising Van Zuilenweg / Schrijverspark.

Op dat moment kwam een 18-jarige fietster uit Hazerswoudedorp ook de kruising oprijden. Het gevolg was een aanrijding waarbij het 18-jarige slachtoffer vol werd geschept door de auto.

De ambulancedienst heeft de vrouw uit Hazerswoudedorp met hoofdletsel, diverse kneuzingen en schaafwonden overgebracht naar het ziekenhuis in Bennekom. De politie stelt een onderzoek in naar de toedracht van het ongeval.