Dividendvoorstel Samas-Groep NV

Datum nieuwsfeit: 06-09-2000
Baarn, 6 september 2000

DIVIDENDVOORSTEL SAMAS-GROEP NV

Op 28 juni 2000 heeft de Raad van Bestuur van Samas-Groep NV medegedeeld dat aan de Algemene Vergadering van Aandeelhouders zou worden voorgesteld een contant dividend uit te keren van f 1,55 (= 0,70) per gewoon aandeel dan wel, naar keuze van de aandeelhouders, een uitkering in gewone aandelen ten laste van de fiscaal onbelaste agioreserve, of, op verzoek, ten laste van de te reserveren overige jaarwinst en dat nadere gegevens omtrent het in gewone aandelen uit te keren dividend heden bekend zouden worden gemaakt.

Thans maakt de Raad van Bestuur bekend dat de grootte van het dividend in aandelen zodanig zal worden vastgesteld, dat de beurswaarde hiervan 3 tot 6 procent onder het contante dividend zal liggen, gebaseerd op de gemiddelde beurskoers van het certificaat van gewoon aandeel op 18 tot en met 22 september 2000.

De grootte van het dividend in gewone aandelen zal worden bekend gemaakt op vrijdag 22 september 2000. De nieuwe gewone aandelen zullen delen in de winst vanaf het lopende boekjaar 2000/2001.

Het stockdividend kan worden opgenomen ten laste van de fiscaal onbelaste agioreserve of, op verzoek, ten laste van de te reserveren overige jaarwinst. In het eerste geval is dit vrij van Nederlandse inkomsten- en dividendbelasting.

De jaarlijkse Algemene Vergadering van Aandeelhouders zal worden gehouden op donderdag 7 september 2000 om 14.30 uur in Amstel Inter Continental Hotel te Amsterdam.

Samas-Groep NV
Raad van Bestuur