Politiebericht Flevoland: regio

Politiebericht Flevoland: gehele regio 6-09-2000 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Nijland, 0320-266 825

Steekwonden
ALMERE - Na de melding gisterenavond van bewoners van de Langshof dat er een gewonde man achter hun woning op de grond lag, trof de politie een 58-jarige Almeerder met twee steekwonden in zijn bovenlichaam. Het slachtoffer, eveneens een bewoner van de Langshof, is door het ambulancepersoneel overgebracht naar het ziekenhuis; het is niet bekend hoe ernstig zijn verwondingen zijn. Terwijl de man ter plaatse behandeld werd, heeft de politie een man (48 uit Hilversum) aangehouden met een bebloed gezicht, die voldeed aan de beschrijving die het slachtoffer had gegeven. Op het bureau bleek dat ook deze man een steekwond in zijn bovenlichaam had, waarna ook hij naar het ziekenhuis is gebracht. Een tweede verdachte, die ook bij het incident betrokken zou zijn, wordt nog gezocht. Wat er precies gebeurd is, is nog niet duidelijk; het slachtoffer heeft nog geen verklaring afgelegd. Gisteravond weigerde hij de politie in zijn woning naar sporen te laten zoeken. Vandaag zal dat, onder leiding van de rechter commissaris, alsnog gebeuren

Arbeidsongeval
DRONTEN - Een 19-jarige vakantiewerkster uit Dronten die gistermiddag aan het werk was bij een bedrijf aan de Lisdoddeweg, heeft bij een bedrijfsongeval het topje van haar duim verloren. De vrouw kwam met haar hand in het mes van een klein model maaidorser. Zowel zij als het topje van haar duim zijn per ambulance overgebracht naar het Zuiderzeeziekenhuis in Lelystad. De politie heeft de Arbeidsinspectie in kennis gesteld.

Dodelijk ongeval
LELYSTAD - Op de westbaan van de A6 is gisteren aan het begin van de avond ter hoogte van het windmolenpark een 53-jarige automobilist uit Antwerpen bij een auto-ongeval om het leven gekomen. De man is mogelijk onwel geworden achter het stuur. Getuigen zagen zijn auto in de middenberm terechtkomen, de weg over schieten en in de rechterberm over de kop slaan. Het voertuig kwam op de kop tot stilstand in een sloot. Bij de komst van de hulpverleningsdiensten bleek de bestuurder al te zijn overleden. De politie heeft de familie van het slachtoffer geïnformeerd en slachtofferhulp ingeschakeld. De auto is afgesleept.

Auto-inbraken
EMMELOORD - Bij de politie zijn gisteren opnieuw drie aangiftes gedaan van auto-inbraak. Auto`s aan de Linge, de Oude Vlie en de Biscayestraat werden in de nacht van maandag op dinsdag opengebroken en de autoradio`s (en cd-spelers) werden gestolen. Het politieonderzoek naar de verantwoordelijke(n) voor de auto-inbraken van de laatste tijd loopt nog.

Afvalverbranding
TOLLEBEEK - Tegen de eigenaar van een bedrijf aan de Urkerweg wordt proces-verbaal opgemaakt wegens het verbranden van afval. De man (een Urker) was gistermiddag op het erf van het bedrijf kisten aan het verbranden waaraan plastic folie en plastic onderdelen zaten. Tevens had de man dieselolie gebruikt om het vuur te starten.