Progress Software breidt connectiviteit van SonicMQ uit

Datum nieuwsfeit: 06-09-2000

Progress Software breidt connectiviteit van SonicMQ uit

Internet messaging server legt link tussen meervoudige JMS-implementaties en geeft toegang tot bestaande messaging-systemen

Capelle a/d IJssel, 6 september 2000 ? Progress Software, leverancier van softwareproducten en diensten voor het ontwikkelen, implementeren en beheren van applicaties, heeft de connectiviteit van de internet messaging server Progress SonicMQ uitgebreid. Er zijn nu bridges beschikbaar naar andere JMS-systemen en bestaande messaging-systemen zoals de MQSeries van IBM, en naar B2B-internetservices.

De SonicMQ-bridges bieden transparante aansluiting op gangbare internetprotocollen en messaging-systemen. Verder kunnen ontwikkelaars met behulp van het nieuwe Bridge Programming Framework het bereik van SonicMQ uitbreiden naar aanvullende applicaties en systemen.

"SonicMQ verhoogt de performance via internet en is unieke, 'internet-vriendelijke' message-gerichte middleware met zijn oorsprong in de steeds meer toegepaste JMS-specificatie", aldus Sally Cusack, Research Manager Middleware en Businessware bij IDC. "SonicMQ biedt nu ook een bridge naar de MQSeries van IBM. Hierdoor kunnen IT-afdelingen hun EAI- en internet-initiatieven integreren en profiteren van de voordelen van beide."

"Voor een succesvolle implementatie van internet-B2B is niet alleen hoogwaardige performance en uiterst schaalbare messaging vereist, maar ook samenwerking tussen verschillende systemen en protocollen", zegt Paul MacKay, Vice President Sales en Marketing Internet Products bij Progress Software. "Met de nieuwe technologie kunnen ontwikkelaars de API in SonicMQ gebruiken om snel en eenvoudig toegang te krijgen tot andere systemen. Zo is SonicMQ ? de toonaangevende JMS-implementatie ? gegarandeerd de meest flexibele messaging-oplossing."

De nieuwe componenten zijn:

· Progress SonicMQ Bridge for IBM MQSeries voor de verbinding tussen IBM MQSeries en SonicMQ;
n Progress SonicMQ Bridge for JMS voor toegang tot andere JMS- implementaties;
n SonicMQ Mail Connector voor uitbreiding en integratie van JMS-messaging
met alle denkbare e-mailprotocollen; § SonicMQ Bridge Programming Framework voor een API en services waarmee
ontwikkelaars zelf aanpassingen kunnen maken voor enterprise-applicaties en
bestaande systemen.

Gebruiksvriendelijk met veelzijdige interoperabiliteit De nieuwe bridges bieden eenvoudige, bidirectionele, high-volume toegang. Er zijn geen codewijzigingen in applicaties nodig en er is zeer weinig onderhoud nodig na de eerste configuratie. Ontwikkelaars kunnen een of meer bridges gebruiken om de standaard messaging-modellen van SonicMQ uit te breiden naar aanvullende messaging-systemen en internetservices.

Sinds de introductie van SonicMQ in december 1999, wordt de messaging server door veel bedrijven met een e-commerce infrastructuur gebruikt. SonicMQ is ook al enkele malen bekroond.

Beschikbaarheid
Bètaversies van de bridges en de connector, documentatie, testcodes en het SonicMQ Programming Framework kunnen worden gedownload van www.sonicmq.com.

De bètaversie is gratis en wordt niet ondersteund. Gebruikers kunnen feedback en opmerkingen sturen naar het bijgeleverde e-mailadres. Prijs en introductiedatum zijn nog niet bekendgemaakt.

Progress Software
Progress Software (NASDAQ: PRGS) is wereldwijd leverancier van softwareproducten en -services waarmee bedrijfsapplicaties voor het Internet kunnen worden ontwikkeld, geïmplementeerd en beheerd. Het bedrijf biedt hoogwaardige messaging-servers, applicatieservers, databases en producten voor applicatieontwikkeling en -beheer.

Onder de partners van Progress Software zijn ruim 2000 application service providers (ASP's) en independent software vendors (ISV's), die jaarlijks voor meer dan 5 miljard dollar aan applicaties en services op basis van Progress-software leveren. Progress-producten worden gebruikt door ruim 100.000 organisaties in 100 verschillende landen. Voor meer informatie: www.progress-software.nl of www.progress.be

Meer informatie:
Progress Software BRODEUR Worldwide Janine Roelofs Döne Köycü telefoon: 010 - 235 11 11 telefoon: 020 ? 346 20 00 e-mail: (jre@progress.com) e-mail: (dkoycu@nl.brodeur.com)