Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven

Datum nieuwsfeit: 06-09-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 6-09-2000 2e Persbericht woensdag 6 september 2000

Politieberichten

Waalre: Man door misdrijf om het leven gekomen
In de nacht van dinsdag op woensdag is in een bos nabij de Johann Strausslaan in Aalst het stoffelijk overschot van een 52-jarige inwoner van Waalre gevonden. De man is door misdrijf om het leven gekomen. De technische recherche heeft een technisch onderzoek gedaan. Er is een recherche bijstandsteam samengesteld dat de zaak onderzoekt.

Eindhoven: Verdachte beroving meldt zich
Een 33- jarige man uit Eindhoven meldde zich aan het politiebureau als dader van een gewa-pende overval op een bedrijf op het Schakelplein te Eindhoven 24 februari j.l. Bij de overval werd destijds een 56- jarige Eindhovenaar bedreigd met een vuurwapen en werden enkele tienduizenden guldens buitgemaakt. De verdachte is na verhoor overgedragen aan justitie.

Eindhoven: Verstoring openbare orde
Na afloop van de voetbalwedstrijd PSV Willem II zijn er op het station ongeregeldheden ontstaan. De supporters van de clubs zochten een confrontatie met elkaar. De PSV-supporters probeerden daarbij de rails over te steken naar het perron van de tegenpartij. Tijdens de schermutselingen werd er met stenen gegooid in de richting van de politie. Er moesten enkele politie-eenheden aan te pas komen om de rust te herstellen. Zes verdachten in de leeftijd van 22 tot 29 jaar werden aangehouden. Vier verdachten konden na verhoor en een proces-verbaal huiswaarts keren. Een 22- jarige man uit Eindhoven en een 28- jarige man uit Helmond zijn voor nader onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Verdachte aangehouden
Woensdagmorgen omstreeks 0.30 uur meldde zich een 32- jarige man zonder vaste woon en verblijfplaats in het politiebureau aan de Mathildelaan. Bij controle bleek de man gesignaleerd te staan voor diefstal, gepleegd te Leiden. Hij is aangehouden en ingesloten aan het politiebu-reau.

Helmond: Mishandeling
Dinsdagavond omstreeks 23.25 uur is op de Binnen Parallelweg een 32- jarige man uit Helmond mishandeld. Hij liep daar richting Engelseweg. Plotseling kwamen drie jongens naar hem toegelopen. Een van die jongens sprak hem aan en sloeg het slachtoffer in zijn gezicht. De Helmonder kwam ten val. Direct daarop sloeg en schopte de onbekende jongen de man. Bij het zien van een passant renden de drie jongens snel weg.

Lieshout: Verstoring openbare orde
Woensdagmorgen om 2.00 uur is op de Grotenhof een 32- jarige man uit Lieshout aangehou-den. Hij belde daar aan bij de woning van zijn ex-vriendin. Tegen de manspersoon die in de deuropening verscheen begon hij te schreeuwen. Direct daarop probeerde hij de man vast te pakken. De ter plaatse gekomen politiesurveillance kon dat verhinderen. De verdachte, die eerder op de avond ook al overlast in een horecagelegenheid had veroorzaakt, is daarop aangehouden en overgebracht naar het politiebureau.

Deurne: Aanrijding met gewonde
Dinsdagavond omstreeks 20.40 uur raakte bij een eenzijdig ongeval op de Bakelseweg een 21- jarige automobiliste uit Deurne gewond. Zij reed daar richting Deurne. Door nog onbekende oorzaak raakte zij de macht over het stuur kwijt, reed de berm in en kwam tegen een boom tot stilstand. Zij brak daarbij haar arm. Zij is overgebracht naar het Elkerliekziekenhuis. De auto raakte total loss.