Minister Jorritsma bij Nederlandse start HRM-keurmerk

Datum nieuwsfeit: 06-09-2000

HRM-beleid van CMG gecertificeerd door Investors in People

Minister Jorritsma aanwezig bij Nederlandse start HRM-keurmerk

Amstelveen, 6 september 2000 - CMG Finance heeft als zesde Nederlandse bedrijf de Nederlandse pilot van Investors in People (IiP) succesvol afgesloten. Dit Britse keurmerk voor Human Resource Management (HRM) is in Groot-Brittannië al aan meer dan 16.000 organisaties uitgereikt en nog eens 20.000 Britse organisaties doorlopen het goedkeuringstraject, dat gemiddeld 1 à 2 jaar duurt. Vandaag werd in aanwezigheid van Minister Jorritsma van het Ministerie van Economische Zaken de licentie getekend, waarmee ook Nederland het IiP-keurmerk officieel invoert. CMG Finance, dat nog een Brits IiP-certificaat verwierf, kreeg bij deze feestelijke gelegenheid een plaquette uitgereikt.

Begin 1998 zocht het Ministerie van Economische Zaken in samenwerking met de Kamers van Koophandel naar Nederlandse bedrijven die een pilot wilden doen met Investors in People dat in 1993 werd opgestart door het Britse Department for Education en Employment (DfEE). CMG Finance kwam via de KvK in contact met IiP en stelde vast dat Investors in People goed aansloot op haar eigen HRM-beleid. CMG Finance besloot het toetsingsproces van IiP te doorlopen, dat uitgaat van een continu verbeteringsproces op HRM-gebied.

Persoonlijk Ontwikkelingsplan
In de periode van juni 1998 tot mei jl. voegde CMG Finance in het kader van de toetsing enkele nieuwe HRM-instrumenten toe aan haar reeds uitgebreide HRM-instrumentarium. Een Persoonlijk Ontwikkelingsplan werd ingevoerd als aanvulling op het kwaliteitssysteem dat CMG Benelux hanteert. Dit Persoonlijk Ontwikkelingsplan wordt momenteel in de gehele CMG Benelux-organisatie ingevoerd. Tevens werd het binnen CMG in beginsel reeds bestaande concept van Competence Centres, zoals bijvoorbeeld het SeCC (Security Competence Centre) en het Competence Center Enterprise Architecture, binnen CMG Finance volledig in de organisatiestructuur ingevoerd, zodat iedere

werknemer opgenomen is in een Competence Center. Hierdoor ondervinden de werknemers meer wederzijdse steun en hebben zij een nauwere band met de doelstellingen van het team en van de vestiging.

Groeiende kwaliteit
Rob van der Stap, Managing Director van CMG Finance en verantwoordelijk voor het behalen van het IiP-certificaat: "Wij leveren hoogwaardige ICT-diensten en -consultancy aan de financiële sector en rekenen de grootste financiële dienstverleners tot onze klantenkring. Deze bedrijven verwachten van ons een kwaliteitsniveau, dat wij alleen kunnen handhaven met goede en gemotiveerde medewerkers. Wij hanteren de visie dat optimale ontplooiing van medewerkers niet alleen goed is voor henzelf, maar ook voor CMG en onze klanten. Een groeiende voldoening van de medewerker leidt tot groeiende kwaliteit. Het IiP-certificaat, dat geldt voor een periode van drie jaar, is geen reden om achterover te leunen, maar staat juist voor de voortdurende verbetering van het HRM-beleid, waarmee wij ons ook in het verleden al hebben bewezen."

Over Investors in People Nederland (IiPNL)
De licentie voor het Nederlandse Investors in People-keurmerk is vandaag verleend aan het projectbureau IiPNL, dat de uitvoering van IiP in Nederland ter hand neemt. Contactpersoon is directeur Jaap Strating. Voor meer informatie zie www.iipnl.nl of bel 0800 543 7447.

CMG
CMG is een toonaangevende Europese ICT-Services Groep, die zakelijke ICT-diensten levert in de vorm van consultancy, systeemontwikkeling en -integratie, softwareapplicaties en informatieverwerking. CMG is opgericht in 1964 en is internationaal actief vanuit haar Europese bases in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, België, Denemarken, Ierland en in het Verre Oosten vanuit bases in Australië, Singapore en Maleisië. CMG levert en ondersteunt applicaties voor klanten over de gehele wereld. Daarnaast heeft de Groep een wereldwijde productenbusiness voor mobiele telecommunicatie met support centra in Europa, Noord - en Zuid Amerika en in het Verre Oosten. CMG is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en Amsterdam.

CMG levert kennis, producten en oplossingen aan de financiële sector, handel, transport en industrie, telecommunicatie-, media-, energie- en nutsbedrijven en overheid. Een groeiend aantal diensten op het gebied van informatieverwerking en andere beheersdiensten wordt geleverd waaronder salarisverwerking, personeelsinformatiesystemen, beheer van call centers en netwerken. Meer informatie over CMG kunt u vinden op www.cmg.nl. Voor meer informatie:
CMG Nederland B.V.contactpersoon: Helen HosmanCorporate Communicatie ManagerTel: 020 - 50 33 000E-mail adres: (helen.hosman@cmg.nlInvestors) in PeopleContactpersoon : Jaap StratingDirecteurTel : 0800 - 543 7447E-mail adres: (jst@syntens.nlMonogram) Communication Strategies (MCS) BV contactpersoon: Robert de MollTel : 023 - 56 28 208 E-mail adres: (robertdm@monogram.nl)