Politiebericht Groningen: Zwaar gewonde verkeersongeval

Datum nieuwsfeit: 06-09-2000

Politiebericht Groningen: Groningen 6-09-2000
Zwaar gewonde verkeersongeval Groningen Woensdag 6 september 2000

Een 21-jarige inwoner van Stadskanaal is vanmiddag op de Wilhelminakade in Groningen ernstig gewond geraakt toen hij met zijn personenauto onder een vrachtauto schoot, die op dat moment rechtsaf sloeg de Oranjesingel in. Hij is nadat hij door de brandweer uit het wrak was bevrijd overgebracht naar het ziekenhuis. Zijn 16-jarige bijrijder kwam ogenschijnlijk met de schrik vrij, maar werd voor nader onderzoek nog wel overgebracht naar het ziekenhuis. Het ongeval gebeurde, nadat de bestuurder van de personenauto, komende vanuit de richting van de Prinsesseweg, in een flauwe bocht naar rechts, de macht over het stuur verloor en op de linkerweghelft terechtkwam. Op dat moment stond de rechtsafslaande vrachtauto die vanuit tegengestelde richting kwam, enigszins dwars op de weg, waardoor de personenauto eronder schoot. De vrachtautochauffeur, een 29-jarige inwoner van Oostwold bleef ongedeerd. Gedurende de bergingswerkzaamheden waarbij het crashteam van het AZG de gewonde bestuurder eerste hulp verleende, is het verkeer omgeleid. Na ruim een uur kon het verkeer weer worden vrijgegeven.

Inlichtingen, Afdeling Communicatie, 050 5995010