START al druk bezig met investeren in mensen

Datum nieuwsfeit: 06-09-2000

Gouda, 6 september 2000

Start al druk bezig met investeren in mensen
Nieuw keurmerk sluit aan op beleid arbeidsmarktintermediair

Arbeidsmarktintermediair Start verwacht binnen afzienbare tijd in aanmerking te komen voor het nieuwe keurmerk Investors in People (IiP). Investeren in mensen is namelijk allesbehalve een onbekend begrip binnen de organisatie. Persoonlijke ontwikkeling is bij Start natuurlijk niet alleen van toepassing op vaste medewerkers, maar ook op flexkrachten. Met name via detacheringen voegt Start zodoende unieke waarde toe aan mensen en bedrijven.

Reden genoeg dus voor vakbond De Unie om Start te vragen voor het platform Investors in People, dat het draagvlak voor investeren in menselijk kapitaal moet verbreden. Overtuigd van de bijdrage die zij hieraan kan leveren, heeft Start deze uitnodiging in dank aanvaard.

Investeren in mensen is een veelomvattend begrip dat in wezen de basis vormt van het Human Resources Management bij Start. Dat gaat uit van ontwikkeling, beoordeling en beloning. Uit dit beleid vloeiden binnen de organisatie gevleugelde begrippen voort als `Leven & werken in balans' en `De mens centraal'. Geen loze kreten, maar principes die Start van huis uit huldigt.

Start geeft er bovendien mee aan te streven naar een permanent proces van persoonlijke (loopbaan)ontwikkeling, waarvan zowel het bedrijf zelf, haar vaste medewerkers, flexkrachten als inleners de vruchten kunnen plukken. (Loopbaan)ontwikkeling gaat wat Start betreft veel verder dan de voornamelijk opleidingsgerichte gedachte achter Investors in People. Start biedt mensen op alle niveaus bij uitstek de gelegenheid verschillende werkervaringen op te doen.

In exclusieve samenwerking met het gerenommeerde Amerikaanse Disney Institute, zette Start een jaar geleden het Service Excellence Program in. Het SEP is niet zozeer een project, als wel een continu verbeterproces op het gebied van service en kwaliteit in dienstverlening. Start wil zich hiermee intern als werkgever en extern als arbeidsmarktintermediair nadrukkelijk onderscheiden.

Ook dit sluit weer naadloos aan bij de Investors in People-methodiek. De manier waarop aan de voorwaarden voor het keurmerk moet worden voldaan, is volgens Start echter van ondergeschikt belang. De verwachting is dat de organisatie die erkenning uiteindelijk ruimschoots zal verdienen door de resultaten van lopende veranderingstrajecten.