IQUIP full service leverancier e-businessoplossing InfoRay

Datum nieuwsfeit: 06-09-2000

IQUIP nu full service leverancier van e-businessoplossing van InfoRay

Leusden/Diemen, 5 september 2000 - InfoRay, een toonaangevende leverancier van web based real-time B2B monitors, en IQUIP Informatica B.V., een gerenommeerde ICT-partner van de top-200 ondernemingen in Nederland, maken bekend dat hun samenwerking wordt geconsolideerd. IQUIP gaat optreden als full service leverancier van de InfoRay e-businessoplossing. Het partnercontract bekroont de succesvolle samenwerking in projecten bij diverse grote klanten. De samenwerking betreft onder andere de implementatie van de krachtige e-business oplossing van InfoRay, maar ook activiteiten op het gebied van klantenwerving, marketing, PR, technische training, verkooptraining en ontwikkeling van software, met name op het gebied van InfoRay-monitors.

De gedegen ICT-kennis, consultancyvaardigheden en ervaring op het gebied van projectmanagement van de 1.400 IQUIP-professionals zijn van doorslaggevend belang voor een snelle, succesvolle implementatie van de InfoRay-oplossing. Verder richten beide organisaties zich op Fortune 1000 organisaties en kunnen ze zo hun krachten bundelen voor benadering van de markt. InfoRay's kerncompetentie is het bieden van een e-businessoplossing, IQUIP's kracht is het ontwikkelen, onderhouden en implementeren van ICT-oplossingen, en zo ontstaat een synergie. Een gedegen trainingsprogramma voor de IQUIP Business Consultants ligt ten grondslag aan het contract. Hierdoor kan IQUIP een breed scala aan diensten leveren rondom de InfoRay-oplossing, zoals het interactief modelleren van de informatiebehoefte, het integreren van InfoRay met bestaande databronnen en het ondersteunen en trainen van de gebruikers. Al in de ontwerpfase test IQUIP de performance van de InfoRay-oplossing en worden zo de informatielacunes in de systemen van de klant blootgelegd.

Leonhard de Planque, Partner Manager van InfoRay: "IQUIP is voor ons en onze klanten een zeer betrouwbare partner. Deze samenwerking creëert een sterke win-win-situatie." Michiel Boreel, Directeur Strategie & Marketing bij IQUIP: "InfoRay vormt een concrete invulling van IQUIP's strategie om met behulp van best-of-breed partners effectieve IT-oplossingen te creëren. Het innovatieve product, alsmede de opvallende professionaliteit en de klantgerichtheid van InfoRay maken het een uiterst prettige partij om mee samen te werken."

De gepatenteerde InfoRay-oplossing en IQUIP's expertise in ICT-oplossingen helpen bedrijven om koppelingen te leggen tussen eigen data en die van businesspartners en biedt een eenvoudige en flexibele toegang tot alle gegevens ongeacht het systeem waarop deze zich bevinden. Voordelen zijn onder andere dat managers hun relatie met klanten leveranciers en partners kunnen versterken, dat ze hogere omzetmarges kunnen creëren, en dat ze sneller pro-actief kunnen reageren op de markt.

Over IQUIP Informatica B.V.
IQUIP Informatica B.V. houdt zich bezig met het definiëren, realiseren en in stand houden van ICT-oplossingen. Onze klanten bevinden zich in het Top-200 segment van bedrijfsleven en de overheid. Op dit moment is IQUIP 1500 medewerkers groot. De dienstverlening van IQUIP is ondergebracht in zeven divisies, die opererend vanuit de regio, de verschillende facetten van het automatiseringsproces bestrijken. IQUIP streeft ernaar haar dienstverlening integraal aan te beiden, zodat zij steeds van alle markten thuis is. IQUIP is gevestigd in Culemborg, Diemen, Groningen, 's-Hertogenbosch en Reeuwijk. Meer informatie is te vinden op: www.iquip.nl.

Over InfoRay
InfoRay, een van oorsprong onafhankelijke Nederlandse softwareproducent, is een toonaangevende leverancier van real-time business monitors en business-to-business infostructure software. De gepatenteerde op het web gebaseerde InfoRay oplossing helpt bedrijven om koppelingen te leggen tussen eigen data en die van businesspartners. Hiermee worden bedrijven in staat gesteld hun belangrijkste businessindicatoren te monitoren, waardoor pro-actief kritische beslissingen gemaakt kunnen worden. Met vestigingen in Nederland, Scandinavië, Groot-Brittannië en Zwitserland is het hoofdkantoor van InfoRay sinds 1999 gevestigd in Cambridge, Massachussetts. Het bedrijf telt wereldwijd 130 werknemers en richt zich op de Fortune 1000-organisaties. InfoRay is op het World Wide Web te vinden: www.inforay.com.

Voor meer informatie:
InfoRay B.V., Dianne Potters, Marketing Manager, telefoon 033 - 434 74 43 of 06 511 37 131 IQUIP Informatica B.V., Joyce van Leeuwen, Manager PR & Media, telefoon 020 - 660 66 00 + 5091 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon 023 - 562 82 08