Guilbert Nederland implementeert SAP Online Store

Datum nieuwsfeit: 06-09-2000

Guilbert Nederland implementeert SAP Online Store

Toegang voor alle grote klanten

's Hertogenbosch, 6 september 2000 - Guilbert Nederland - een van de grootste leveranciers van kantoor- en computerbenodigdheden in Nederland en tot voor kort bekend onder de naam Kantic - heeft de SAP Online Store in gebruik genomen. De totale implementatie van de SAP Online Store is verzorgd door Flow Nederland, SAP-implementatiepartner uit Vught. Klanten krijgen via een webbrowser toegang tot de Online Store en kunnen hun bestelling rechtstreeks opgeven, of vanuit een elektronische catalogus. De bestelgegevens worden vervolgens automatisch doorgegeven aan het logistieke SAP R/3-systeem van Guilbert Nederland, waardoor uitlevering zeer snel kan plaatsvinden.

Guilbert Nederland signaleert onder haar klanten een sterke toename van de belangstelling voor elektronisch bestellen. Met de SAP Online Store wil Guilbert haar klanten een kanaal aan bieden voor het online bestellen van producten. Vanwege de optimale integratie met het logistieke SAP R/3-systeem waarmee Guilbert Nederland werk,t is gekozen voor de SAP Online Store.

"Guilbert Nederland richt zich uitsluitend op de zakelijke markt en de SAP Online Store is een pure business-to-business-oplossing," zegt Wim de Goei, Commercieel Directeur van Guilbert Nederland. "In de volgende fase, begin 2001, zullen ook onze kleinere klanten via deze weg kunnen bestellen en in derde fase zullen we een open Internet portal realiseren. De SAP Online Store is hier op voorbereid."

Naast de naadloze integratie met SAP R/3 waren de lage total cost of ownership en het feit dat het om een reeds bewezen oplossing gaat, redenen voor Guilbert Nederland om voor de SAP Online Store te kiezen. Aan de officiële ingebruikname is een pilotproject voorafgegaan en op grond van de ervaringen die dat heeft opgeleverd verwacht Guilbert Nederland een reductie van het aantal fouten ten opzichte van andere manieren van bestellen, een snellere afhandeling van de orders en de mogelijkheid de catalogus voortdurend up-to-date te houden. De reguliere catalogus verschijnt een keer per jaar. Via de Online Store zal Guilbert het assortiment dynamisch en dus doorlopend aanpassen. Bovendien kunnen afnemers via de Online Store hun specifieke prijzen raadplegen, alsmede de actuele prijzen van producten waarvan de prijs vaak verandert.

"Echte integratie, zoals Guilbert hier realiseert met Online Store is noodzakelijk om snel en foutloos de orders van klanten te kunnen verwerken", zegt Henny Hurkens, marketing en alliance director SAP Nederland. "Hoe vaak hoor je niet de verhalen dat de orders van het Internet uitgeprint worden en daarna overgetypt worden in het backoffice-systeem. Dat vergroot de foutkans, je verliest er tijd door en het kost capaciteit. Guilbert maakt nu een duidelijke stap op weg naar e-business, zoals SAP dat ziet."

De Guilbert-site is ontwikkeld door UCC Econom-i die tevens de lay-out van Online Store heeft aangepast aan de Guilberthuisstijl. UCC Econom-i behoort tot de UCC groep. Meer informatie op www.ucc.nl/.

Over Guilbert Nederland
Guilbert Nederland, voorheen Kantic, is onderdeel van de Europese Guilbert Groep. Guilbert is in Europa de nummer één op het gebied van de verkoop en distributievan kantoorartikelen, computer supplies en aanverwante producten. Guilbert is te vinden op www.guilbert.nl/.

Over Flow Nederland
Flow Nederland BV is onderdeel van de beursgenoteerde UCC Groep. Flow Nederland richt zich op verbetering van bedrijfsprocessen en implementatie van SAP software. Meer informatie over Flow is te vinden op www.flow.nl/.

Over SAP
SAP, wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfsbrede zakelijke software, gebruikt de kracht van haar branche-georiënteerde oplossingen voor de realisatie van mySAP.com. mySAP.com is een open interactieve zakelijke omgeving, waarmee organisaties van iedere omvang het Internet kunnen gebruiken. Hierdoor zijn hun medewerkers, klanten en partners optimaal toegerust om met een gepersonaliseerde toepassing te profiteren van de opkomende Internet-economie. Met mySAP.com kunnen organisaties het Internet gebruiken om efficiënter en sneller te werken door een optimaal beheer van de Supply Chain, het onderhouden van strategische partnerships, een kortere introductieperiode voor nieuwe producten en diensten, het delen van digitale informatie en het verhogen van de productiviteit en de aandeelhouderswaarde. SAP is genoteerd aan diverse beurzen, inclusief die van Frankfurt en New York, onder het symbool SAP. Meer informatie over SAP is te vinden op www.sap.com/.

Voor meer informatie:
SAP Nederland B.V.