EVO wil gelijke behandeling voor compensatie dieselprijs

Datum nieuwsfeit: 06-09-2000
EVO, Ondernemersorganisatie voor logistiek en transport

persbericht
EVO wil gelijke behandeling bedrijfsleven voor compensatie hoge dieselprijs: PAARS ZIET 'KLEINTJES' OVER HET HOOFD

Een meerderheid in de Tweede Kamer vindt dat de transportsector moet worden gecompenseerd voor de hoge dieselprijs. PvdA, VVD, CDA en D66 pleiten daarom voor een verruiming van de zogenoemde 'paarse dieselregeling'. Deze regeling maakt het mogelijk om als eigenaar van een vrachtauto van meer dan 12 ton, de betaalde accijns gedeeltelijk terug te ontvangen.

EVO, belangenbehartiger voor verladers, eigen vervoerders en ontvangers, vreest echter dat een groot gedeelte van het Nederlands bedrijfsleven ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen