Kleurenevenement Jump into Colour in Artis

Datum nieuwsfeit: 06-09-2000
Kleurenevenement 'Jump into Colour' toont Danka's wereldkleuren

Seminars en presentaties over de mogelijkheden van afdrukken in kleur - Artis, 6 en 7 september

Woerden, 20 juli 2000 - Onder het motto 'Jump into Colour' biedt Danka iedereen die geïnteresseerd is in het afdrukken in kleur, de mogelijkheid om op 6 en 7 september vier seminars over dit onderwerp te bezoeken. De seminars worden gegeven door gastsprekers met ruime expertise op dit gebied. Zij zullen ingaan op de nieuwste mogelijkheden van het afdrukken in kleur, waarbij met name het verhogen van de kwaliteit van de afdrukken centraal staat. Rondom de seminars toont Danka bovendien haar brede assortiment kleuren copier/printers, RIP's en specifieke softwarepakketten.

'Jump into Colour' - subtitel: Ontdek de wereldkleuren van Danka! - vindt plaats in Artis, Plantage Middenlaan, 41A - 43, Amsterdam, op woensdag 6 september 2000 van 9.30 tot 21.00 uur en op donderdag 7 september 2000 van
9.30 tot 17.00 uur. Er is volop parkeergelegenheid.
Seminarprogramma
Op 6 september vanaf 10.00 uur geeft Jan Peter Bolhuis, Major Account Manager Print Shop Mail van Atlas, het seminar 'Gepersonaliseerd printen in kleur'. 's Middags gaat Ronald Baart, Business Development Manager Print van Adobe, van 14.30 tot 15.30 uur in op 'Het omzetten van documenten (o.a. offertes, handleidingen, brochures etc.) naar PDF'.
Op donderdag 7 september geeft Eric Murphy, Manager Professional Services Europe van Electronics for Imaging, vanaf 10 uur een algemene kleurenpresentatie over 'De situatie vandaag en een visie op de toekomst', 's middags vanaf 14.30 uur gevolgd door 'Kleurmanagement met ICC profielen' dat wordt gepresenteerd door Rob van den Braak, Directeur van Mountain View.

Degenen die geïnteresseerd zijn in een of meer seminars en/of presentaties van de kleursystemen van Danka kunnen zich opgeven bij de afdeling sales support van Danka, telefoonnummer 0348 - 405 445. Bovendien is het mogelijk om aan te melden via de sites: www.danka.nl en www.wereldkleuren.nl (naar verwachting vanaf 11 augustus). Let op! Vooraf aanmelden is gewenst.

Op het evenement zal Danka voor het eerst de Toshiba FC 22 tonen, de eerste kleurencopier/printer van Toshiba. Deze FC 22 wordt gedemonstreerd met de optionele Fiery Controller Z4 die het onder andere mogelijk maakt om binnen een netwerk in kleur te printen.

De overige systemen die tijdens het evenement getoond zullen worden, zijn :

· Danka C2000 kleurencopier/printer met de Fiery NX 90 printcontroller
· Danka C1750 kleurencopier/printer met de Fiery NX 60 printcontroller
· Infotec 7410 Kleurencopier/printer met de Fiery E 800 A of E 650 printcontroller

· Infotec 7216 kleurencopier/printer met de RC 200 printcontroller
· HP Color Laserjet 8550 MFP (kleurencopier)

· HP Color Laserjet 4500 kleurenprinter

· Groot formaat printers van HP

· Software op het gebied van kleurkalibratie en gepersonaliseerd printen

· Efi Velocity Suite in combinatie met Danka C2000 en Heidelberg Digimaster 9110

Ondersteunende activiteiten
In een kleurenspecial in het nieuwe Danka Magazine (verschijningsdatum 1 september 2000) zal uitgebreid aandacht worden besteed aan 'Jump into Colour
- Ontdek de wereldkleuren van Danka!'. Omstreeks 11 augustus 2000 wordt bovendien een speciaal ontworpen website www.wereldkleuren.nl geactiveerd. Deze site zal meer achtergrondinformatie verschaffen over de nieuwste oplossingen op het gebied van kleurenafdrukken, tevens zal er uitgebreid worden ingegaan op de diverse seminaronderwerpen. De site is opgezet naar aanleiding van het evenement. Op termijn zal de site actuele informatie gaan bieden op het gebied van kleur en fungeren als interactieve vraagbaak op het gebied hiervan.

Danka Business Systems PLC is een van de grootste onafhankelijke leveranciers van kantoorautomatiserings-apparatuur en aanverwante producten en diensten ter wereld. De organisatie heeft 700 vestigingen in 30 landen met circa 20.000 werknemers. De omzet in het budgetjaar 1999 bedroeg circa $
3 miljard. Danka Nederland B.V. is een volledig zelfstandige dochteronderneming en telt 450 medewerkers. Het Nederlandse hoofdkantoor is sinds december 1998 gevestigd in Woerden. Het Europese hoofdkantoor van Danka Business Systems PLC is gevestigd in Londen, Engeland. Het Amerikaanse hoofdkantoor bevindt zich in St. Petersburg, Florida. Danka is genoteerd aan Nasdaq en de London Stock Exchange.

Voor meer persinformatie:
Danka Nederland B.V.
Contactpersoon: Marloes Antheunis
Tel.: 0348 - 405 423
E-mail: (m.antheunis@danka.nl)
World Wide Web: www.danka.nl/

Monogram Communication Strategies (MCS) B.V.
Contactpersoon: Robert de Moll
Tel.: 023 - 562 82 08
E-mail: (robertdm@monogram.nl)

NB: de elektronische versie van dit persbericht is te downloaden vanaf de Persberichten Databank op het World Wide Web: www.persberichten.com/.

Noot voor redacties