C1000 start proef met drogist

C1000 START PROEF MET `C1000 Drogist'

Persberichten menu

Amersfoort/Maarssen, 7 september 2000

Schuitema, de organisatie achter C1000, en Brocacef, farmaceutische groothandel en producent van generieke geneesmiddelen starten deze maand een proef met de verkoop van een uitgebreid assortiment van drogisterij-artikelen in een tweetal C1000 supermarkten.

Onder de naam `C1000 Drogist' is binnen de C1000 supermarkt een aparte afdeling gecreëerd waar de consument een keuze heeft uit ruim 3.000 drogisterij-artikelen. Het `C1000 Drogist' assortiment bestaat uit: cosmetica, zelfzorggeneesmiddelen (OTC), vitaminen, homeopathie-middelen, kindervoeding/verzorging en een uitgebreid assortiment reformproducten.

Door de toevoeging van de drogisterij-afdeling verwacht C1000 nog beter in te kunnen spelen op de wensen van de consument, die niet alléén levensmiddelen maar ook een volwaardig pakket drogisterij-artikelen in de supermarkt wil aantreffen (one stop shopping). Bovendien kan het voor de C1000 consument extra aantrekkelijk zijn vanwege de lange openingstijden en de aantrekkelijke prijsstelling van de producten. Een team van vakkundig opgeleide drogisten en assistent drogisten zullen de consument helpen en adviseren bij de keuze van de producten.

Deze week start de proef in de C1000 Hoofdstraat te Stadskanaal en op 28 september zal de tweede pilot van start gaan bij C1000 Vis te Steenwijk. De proef zal met een tweetal pilots van start gaan en in het najaar van 2001 geëvalueerd worden.

De proef is tot stand gekomen in samenwerking tussen Schuitema en Brocacef, waarbij beide partijen hun specifieke kennis inbrengen op het gebied van retail, marketing, logistiek en assortimentskennis.

Voor nadere informatie:

Schuitema n.v.