Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 7-09-2000

Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug, 09.15 uur
Rijden onder invloed

ELST Op donderdagmorgen omstreeks twee uur stond de politie bij een ongeval met schade op de Utrechtseweg. Op dat moment kwam er een 42-jarige inwoner uit Elst in zijn auto met gedoofde lichten en een hoge snelheid langsrijden.

De politie zetten de achtervolging in. Op de Woudweg ontstak de bestuurder zijn lichten weer en reed linksaf de Irenestraat in. Hier parkeerde hij zijn voertuig en rende in de richting van de Beatrixstraat. Hier kon hij worden aangehouden. De 42-jarige verdachte was onder invloed van alcohol.

Aaanrijding door alcoholgebruik

RHENEN Vanaf de Nieuwe Veenendaalseweg kreeg de politie woensdagavond een melding van een eenzijdige aanrijding. Ter plaatse trof de politie een 24-jarige man uit Rhenen aan die net op het punt stond zijn auto te verlaten.

In de auto die tegen een lantarenpaal geparkeerd stond zat nog zijn 31-jarige vriendin die enkele verwondingen had opgelopen aan haar gezicht. De politie heeft de 24-jarige bestuurder laten blazen en constateerde dat er alcohol in het spel was. Op het bureau bleek dat hij 1,40 promille alcohol in zijn bloed had.

De man is met een rijontzegging van zes uur en een boete van 900,= naar huis gestuurd.