Politiebericht Utrecht: district Rijn en IJssel

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 7-09-2000

Politiebericht Utrecht: district Rijn en IJssel, 09.30 uur
Konijntjes gedood

MONTFOORT Op een stukje grond aan de Tiendweg in Montfoort zijn twee konijnen doodgeslagen. De eigenaressen, vier meisjes uit Montfoort van 14 jaar, deden hiervan aangifte bij de politie. Toen de meisjes de konijnen dinsdag gingen verzorgen, zagen zij twee dode konijntjes. Zij vonden tevens een balk met haar van de konijnen eraan.

De politie is een onderzoek begonnen naar de dader(s).

Fransen gewond bij aanrijding

WOERDEN Bij een aanrijding tussen een auto en een vrachtwagen raakten woensdagavond de twee inzittenden van de auto gewond.

De auto, bestuurd door een twintigjarige Fransman, reed vanaf de Zegveldse Uitweg de kruising met de Rietveld over. Hij had voorrang moeten verlenen aan een vrachtwagen, bestuurd door een 22-jarige inwoner van Leiderdorp, die van links kwam maar op een voorrangsweg reed. De vrachtwagen boorde zich in de linkerzijkant van de auto.

De Fransman en zijn passagier, een 21-jarige landgenoot, zijn naar het ziekenhuis gebracht. De auto is weggesleept.