Praktijk training secretaresses Unique en MCC Nederland

Datum nieuwsfeit: 07-09-2000

SAMENWERKING UNIQUE EN MCC NEDERLAND
Praktijk training voor secretaresses

Amsterdam 6 september 2000. MCC Nederland en Unique Uitzendburo hebben gezamenlijk een uniek trainingsconcept ontwikkeld voor managementondersteuners. Op 4 september ondertekenden Hans Coffeng, directeur Unique Uitzendburo en Henk Makaske, directeur MCC Nederland, het samenwerkingscontract en toostten zij op de toekomst gedurende de samenwerking.

De eerste training 'Manage Your Manager, ervaar de praktijk van je manager', zal in november plaatsvinden. De training wordt 6 maal per jaar georganiseerd voor groepen van maximaal 25 personen en is bestemd voor alle (directie)secretaresses, managementassistenten en office managers uit diverse branches.

De kern van de training wordt gevormd door een door MCC Nederland ontwikkelde managementsimulatie: een deelnemer kruipt (in teamverband) in de huid van het Management Team van een fictieve organisatie. De opdracht is om 4 fictieve jaren een organisatie te besturen. Doel is om ervaring op te doen in beslissen over alle aspecten van bedrijfsvoering: marketing, inkoop, personeel en financiën. Men zit als het ware op de stoel van de manager. En dit in één dag!

Praktijksimulatie
'Manage Your Manager' is een innovatieve training op basis van een computer-based praktijksimulatie. Juist dat kenmerk, de praktijksimulatie, maakt het 'Manage Your Manager' uniek. De inzet van een praktijksimulatie betekent namelijk:
· Risicoloos experimenteren;

· Daadwerkelijk ervaren wat het effect van de genomen beslissingen is;
· Ervaren van de samenhang tussen diverse afdelingen;
· Direct toepassen van kennis en vaardigheden in de gesimuleerde praktijk . In korte tijd ervaart een deelnemer wat er allemaal komt kijken bij het leiden van een organisatie. Hierdoor krijgen de deelnemers inzicht in het gehele bedrijfsproces. Door de opgedane kennis en vaardigheden kan de deelnemer zich beter inleven in de werkzaamheden van de manager, waardoor hij/zij de manager in de dagelijkse praktijk nog actiever kan ondersteunen. Volgens Hans Coffeng "een must voor elke secretaresse, die dichter bij haar baas wil staan".

Competitie
Het team dat de organisatie als beste heeft geleid verovert de titel 'Een Unique Management Team!'. In de jaarlijkse Grand Final aan het einde van alle sessies strijden deze unieke management teams nog eenmaal tegen elkaar en krijgt de winnaar een mooie reis aangeboden.

Netwerkplatform
'Manage Your Manager' is een training, een competitie en tevens een platform om te netwerken. Deelnemers doorlopen niet als individu een training, maar gaan in teamverband aan de slag. Op deze manier leert een deelnemer van de ervaringen van collega's uit andere organisaties en branches en worden nieuwe contacten opgedaan.

Organisatoren
MCC Nederland is leverancier van hoogwaardige computerbased simulaties en heeft inmiddels ruim 75 specifieke trainingen ontwikkeld voor uiteenlopende vakgebieden en doelgroepen. De deelnemers en partners van simulaties van MCC Nederland zijn al meer dan 10 jaar overtuigd van het effect van interactief ervaringsleren door middel van managementsimulaties.

Via haar ruim 80 vestigingen in Nederland bemiddelt Unique Uitzendburo personeel naar zowel vaste als tijdelijke banen, op fulltime of parttime basis. Dagelijks werken zo'n 6.000 medewerkers bij één van haar vele relaties, waarvan een groot deel in secretariële functies. Unique biedt haar medewerkers niet alleen interessante banen, maar ook goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder studiemogelijkheden, een contract voor bepaalde- of onbepaalde tijd en exclusieve extra's als bioscoop- en theatertickets.

Voor meer informatie of foto's: MCC Nederland, Esther Menken, telefoon: 020-4300151 of Unique Uitzendburo, Hans Coffeng, telefoon: 036-538 2700.