Politiebericht Groningen

Persberichten Regiopolitie Groningen
Donderdag 7 september 2000

Dagelijkse berichten Regio Groningen

Groningen: posterplakker moet auto inleveren
Een 20-jarige inwoner van Groningen die gistermorgen voor een Gronings bedrijf voor buitenreclame illegaal posters aan het plakken was op de zijgevel van C & A aan het Gedempte Zuiderdiep in Groningen, heeft de bedrijfsauto waar hij gebruik van maakte moeten inleveren. Tevens werden de bijna 2000 posters voor een popconcert in beslag genomen. De politie kwam tot deze maatregel, omdat er regelmatig posters door werknemers van het betreffende bedrijf werden aangebracht op verboden plaatsen. De politie maakt proces-verbaal op.

Groningen: inbreker aangehouden
Een 22-jarige Stadjer is vannacht aangehouden, nadat hij had ingebroken in een winkel aan de Nieuwe Ebbingestraat. De politie was getipt over het feit, dat de man de winkelruit had vernield en diverse spullen uit de etalage had meegenomen. Bij de aanhouding in de buurt van de inbraak bleek, dat de man acht mobiele telefoons bij zich had. Hij is voor nader onderzoek ingesloten.

Groningen: diefstal benzine beboet
Een 33-jarige inwoonster van Hoogezand is gisteravond aangehouden, nadat ze bij een benzinestation op de Beneluxweg had getankt voor ruim 100 gulden en direct daarna zonder te betalen was weggereden. De politie kon de auto kort na de melding in de buurt van het benzinestation aanhouden. De vrouw en twee inzittenden zijn voor verhoor meegenomen na het bureau. De politie maakt proces-verbaal op.

Groningen: automobilist rijdt door na aanrijden fietser Een 80-jarige automobilist uit Eelde is gistermorgen doorgereden, nadat hij op de Palmelaan in Groningen een 29-jarige fietser had aangereden die vlak voor hem vanaf het fietspad de weg overstak. De fietser liep daarbij een sleutelbeenbreuk op en had de arm uit de kom. Aan de hand van het kenteken kon de politie de automobilist achterhalen. Hij heeft zijn betrokkenheid bij de aanrijding toegegeven. Hij gaf tevens aan, dat hij in ieder geval zijn gegevens aan de andere partij had moeten doorgeven. Hij had daar op dat moment niet echt bij stilgestaan. De politie maakt proces-verbaal op.

Veendam: bromfietser zwaar onder invloed
Agenten zagen op het Julianapark een 43-jarige bromfietser uit Veendam slingerend rijden. Op het bureau blies de man op het ademanalyseapparaat een promillage van 2.9. De man kreeg een dagvaarding.

Hoogezand: buurvrouw ontdekt inbreker
Een buurvrouw betrapte een 21-jarige man zonder vaste woonplaats bij een woning aan de Winkelhoek in Hoogezand toen hij bezig was de woning binnen te komen. Op basis van het signalement kon de politie korte tijd later die nacht de man aanhouden op het Rembrandtplein. Hij is ingesloten voor nader onderzoek.

Beerta: agressieve automobilist
Een 24-jarige man uit Sappemeer haalde op de Hoofdweg in Beerta woensdagmiddag een fietser in. Op dat moment werd hij ingehaald door een auto die bij de inhaalactie door de berm moest. Even verderop werd de Sappemeerster klem gereden en kreeg van een onbekend gebleven inzittende van de auto vuistslagen in het gezicht. Het slachtoffer is door een huisarts behandeld. De politie probeert de identiteit van de dader te achterhalen.

Winschoten: autos botsen op kruising
Op de kruising van de Udesweg met de Blijhamsterweg verleende een 25-jarige automobilist uit Beerta geen voorrang aan een 38-jarige automobiliste uit Blijham. De vrouw werd met licht letsel naar het ziekenhuis gebracht. Beide autos werden afgevoerd.

Stadskanaal: controle op aanhangers
In de Ambachtstraat en de Industriestraat is woensdag een controle gehouden op het juiste gebruik van aanhangers. Van de 22 gecontroleerde combinatie hadden drie mensen de zaken niet goed voor elkaar. Tweemaal zat er geen kentekenplaat op de aanhanger en eenmaal zat er geen hulpkoppeling op de aanhanger.

Lutjegast: rijden onder invloed
Op de Wieren in Lutjegast werd een 34-jarige automobilist in zijn woonplaats gecontroleerd op het rijden onder invloed. Hij blies een promillage van 0.75 en kreeg een dagvaarding.

Inlichtingen, Afdeling Communicatie, 050 5995010