Eubos.nl verlaagt hypotheekrente

Datum nieuwsfeit: 07-09-2000

Consument profiteert van kostenvoordelen on-line hypotheekaanbod

EUBOS.NL verlaagt hypotheekrente

Amsterdam, 7 september 2000 - EUBOS.NL kondigt aan morgen haar rentetarieven te verlagen. Volgens EUBOS.NL profiteert de consument hierdoor rechtstreeks van de kostenvoordelen die het aanbieden van hypotheken via internet oplevert.

Door de aangekondigde renteverlaging behoort EUBOS.NL nu in alle hypotheekcategorieën tot de goedkoopste aanbieders in Nederland. Opvallend laag is de rente voor hypotheken met een rentevaste periode van tien jaar. Over deze lening betaalt de consument bij EUBOS.NL zes procent rente (NHG 5,8 %). Bovendien berekent EUBOS.NL geen afsluitprovisie en geen opslagen voor zogenaamde tophypotheken.

EUBOS.NL streeft naar transparantie voor de consument in de berekening van haar rentetarieven. In het geval van een variabele rente rekent EUBOS.NL bijvoorbeeld een opslag van een half procent op het tarief waarop financiële instellingen kapitaal inkopen, het zogenaamde Euribor tarief (Europese Interbancaire Rente).

Met deze verlaging van de hypotheekrente toont EUBOS.NL het verband aan tussen het on-line verstrekken van hypotheken en aanzienlijke kostenvoordelen voor de consument. EUBOS.NL bewijst dat de consument naast gemak en privacy, ook financieel voordeel ondervindt van haar werkwijze.

Over EUBOS.NL
EUBOS.NL. is de eerste volledig on-line hypotheekaanbieder in Europa. Sinds november 1999 is EUBOS.NL in Nederland operationeel. Consumenten kunnen thuis via internet bij EUBOS.NL een hypotheekofferte aanvragen. Binnen enkele minuten volgt, zonder tussenkomst van intermediairs, een aanbieding waar EUBOS.NL zich aan bindt. Door deze werkwijze profiteert de consument bij EUBOS.NL van kostenvoordelen als een zeer lage rente en een korting voor de benodigde handelingen bij de notaris. Bovendien rekent EUBOS.NL geen afsluitprovisie.

EUBOS.NL is door Bank of Scotland in Nederland geïntroduceerd. Met dit initiatief richt Bank of Scotland zich op klanten die gemak, privacy, een snelle service en waar voor hun geld willen bij het afsluiten van een hypotheek. Bank of Scotland is een internationaal opererende financiële dienstverlener met 21.000 medewerkers. De in 1695 opgerichte bank heeft de reputatie voorop te lopen met vernieuwingen.
Voor meer informatie over EUBOS.NL: www.eubos.nl.

Bijlage
EUBOS.NL rentetarieven per 8 september 2000.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Frank van Rijn, directeur EUBOS.NL
Telefoon (020) 305 78 20

Nicolet Schrama, Brodeur Worldwide
Telefoon (020) 346 20 00

Bijlage

EUBOS.NL Nominale rentetarieven per 8 september 2000

|                         | Aflossingsvrij - zonder |Aflossingsvrij - met NHG |
|                         |           NHG           |                         |
|Variabel                 |          5,20           |          5,00           |
|5 jaar                   |          5,90           |          5,70           |
|10 jaar                  |          6,00           |          5,80           |
|15 jaar                  |          6,75           |          6,55           |
|20 jaar                  |          7,00           |          6,80           |
|25 jaar                  |          7,25           |          7,05           |
|30 jaar                  |          7,25           |          7,05           |
|-------------------------+-------------------------+-------------------------|

Indien de gegevens in deze tabel niet duidelijk zijn, kunt u contact opnemen met Nicolet Schrama, Brodeur Worldwide, tel: (020) 346 20 00.