Com21 levert kabeltelefonie-oplossing aan LIWEST

Datum nieuwsfeit: 07-09-2000
Com21 levert kabeltelefonie-oplossing aan liwest
Nieuwe dienstverlening aan huishoudens en bedrijven in enrond Linz (Oostenrijk)

Londen (UK), 7 september 2000 - Com21, Inc., toonaangevend leverancier van systeem-oplossingen voor breedbandcommunicatie, heeft een contract verworven voor de levering van een kabeltelefonie-oplossing aan de Oostenrijkse kabelnet-exploitant LIWEST. Het netwerk zal circuitgeschakelde telefoniediensten bieden aan bedrijven en particulieren in de regio Linz, na Wenen de regio met de meeste inwoners. Het systeem is ontwikkeld en wordt geinstalleerd door de nieuwe Voice Systems Division van Com21, voorheen GADline, dat in juli 2000 door Com21 werd overgenomen. Com21 werd de levering gegund om zijn hoge kwaliteit op alle gebieden: producten, kennis van zaken en dienstverlening.

LIWEST is met een bereik van 135.000 huishoudens een van Oostenrijks grootste kabelnet-exploitanten. Het contract voorziet in de levering van een kabeltelefonie-headendsysteem, kabeltelefoon-abonnee-units en een netwerkbeheersysteem. De oplossing biedt zowel POTS (traditionele analoge telefonie) als ISDN (digitaal) en omvat interfaces met de Siemens EWSD-switch en met een factureringssysteem van derden.

LIWEST heeft de apparatuur al ontvangen en met de installatie is reeds aangevangen. Het systeem werkt al volledig samen met de Siemens EWSD-switch en met het facturerings-systeem. In september 2000 begint LIWEST met de eerste commerciele proefabonnementen. Men streeft ernaar in 2001 de eerste 10.000 abonnees on-line te hebben. Als het systeem volledig commercieel in gebruik is, zal de marktpenetratie voor de Com21-spraakoplossingen in Europa en daarbuiten naar verwachting sterk toenemen.

"Wij hebben de oplossing van Com21 gekozen vanwege de hoge kwaliteit en robuuste RF-technologie." zei Nicholas Sridharan, Managing Director van LIWEST. "We zijn enthousiast om met telefoniediensten te beginnen, zodra dat mogelijk is. We rekenen op een hoge winstgevendheid en kwaliteit van de dienstverlening en hebben het plan ons aanbod kabeltelefoniediensten uit te breiden tot een groter deel van ons klantenbestand."

Over Com21
Com21, Inc. is een wereldwijd toonaangevend leverancier van systemen voor breedband-communicatie. De producten van Com21, DOCSIS, DVB en de op ATM gebaseerde producten geven kabelnet-exploitanten en service providers de gelegenheid hun klanten aantrekkelijk geprijsde Internet- en telefonie-applicaties aan te bieden. Het zijn klanten als ondernemingen met thuiswerkers, kleinere kantoren en gebruikers van thuiscomputers. Tot nu toe heeft Com21 wereldwijd meer dan 700.000 kabelmodems verkocht en ook meer dan 1200 'headend controllers'. Com21-systemen leveren commerciele diensten in kabelnetten, waarop wereldwijd meer dan 16 miljoen huishoudens aangesloten zijn. Com21 voltooide de acquisitie van GADline in juli 2000.

Com21 is ISO9001-gecertificeerd en heeft meer dan 400 werknemers in dienst over de gehele wereld. Het hoofdkantoor van de onderneming is gevestigd in Milpitas, Californie (USA); het Europese hoofdkantoor is in Delft (Nederland). R&D-faciliteiten bevinden zich in Ierland, Israel, Maryland en New York, terwijl de onderneming in de Verenigde Staten en Canada, Europa, Azie en Latijns Amerika over verkoop- en ondersteuningscentra beschikt. Meer informatie over Com21 is te vinden op de website www.com21.com.

LIWEST
LIWEST Kabelmedien GmbH is opgericht in 1978 door drie Oostenrijkse elektriciteits-maatschappijen. De onderneming is de op een na grootste kabelnetexploitant van Oostenrijk en de grootste van de federale staat Opper Oostenrijk. In juni 2000 had LIWEST 106.000 aangesloten huishoudens en een potentieel van 135.000.

Abonnees krijgen 37 televisie- en 21 radiokanalen doorgegeven en kunnen sinds 1999 ook de beschikking krijgen over breedband-Internet: 24SPEED. Vanaf 1 november 2000 zal LIWEST daar bovendien 24PHONE, de door Com21 geleverde telefonie-oplossing, aan toevoegen.

Meer informatie is te vinden op de website: www.liwest.at.

Voorbehoud
In dit bericht uitgesproken toekomstverwachtingen zijn onder normaal voorbehoud van onverwachte gebeurtenissen of onvoorziene ontwikkelingen.

Noot voor redacties