TDS en IXOS breiden Europese verkoopsamenwerking uit

Datum nieuwsfeit: 07-09-2000

TDS en IXOS breiden Europese verkoopsamenwerking uit

Vooraanstaand Duitse application service provider voortaan ook distributeur IXOS-oplossingen voor België en Nederland

München/Grasbrunn, 7 september 2000 -IXOS SOFTWARE AG, 's werelds voornaamste leverancier van oplossingen voor het beheer van eBusiness-documenten in een SAP(tm)-softwareomgeving voor meerdere bedrijven, kondigt aan dat de verkoopsamenwerking voor Duitsland met TDS Informationstechnologie AG, een internationale IT- en application service provider (ASP), is uitgebreid naar België en Nederland. Beide partners willen deze succesvolle samenwerking geleidelijk uitbreiden naar andere belangrijke internationale markten.

De overeengekomen samenwerking richt zich specifiek op middelgrote bedrijven en op klanten die hun IT-behoeften bij TDS onderbrengen en behoefte hebben aan uitgebreide dienstverlening. De uitgebreide samenwerking tussen IXOS en TDS zal niet alleen betrekking hebben op de application-hosting van IXOS-ARCHIVE, maar ook op de implementatie van R/3®-brancheoplossingen, waarin IXOS-ARCHIVE reeds is geïntegreerd, alsmede aanvullende softwareoplossingen voor de industrie.

Het dienstenaanbod van de applicatie-service provider en IXOS is gericht op middelgrote bedrijven om hun entree in efficiënt management en archivering van eBusines-documenten te vergemakkelijken door IXOS-producten aan te bieden via applicatie-hosting. Met name middelgrote bedrijven kunnen van deze diensten profiteren, omdat de totale kosten voor het invoeren van bedrijfsbrede softwaretoepassingen aanzienlijk worden verlaagd. Andere belangrijke strategische elementen van de samenwerking zijn adviesdiensten voor het beheer van bedrijfsdocumenten en professionele productondersteuning op een internationaal niveau.

"De nauwe samenwerking met IXOS in het afgelopen boekjaar heeft ons overgehaald om de bestaande verkoopsamenwerking uit te breiden met deze raamovereenkomst," zegt Michael Eberhardt, hoofd Verkoop van TDS Informationstechnologie AG. "IXOS beschikt over internationale know-how en een professionele internationale infrastructuur, die met de jaren is gegroeid." Jos Snapper, verantwoordelijk voor TDS-Benelux, voegt daaraan toe: "In de vorm van IXOS-ARCHIVE biedt IXOS SOFTWARE AG een volwassen oplossing voor bedrijfsdocumenten-management, waarnaar ook in Nederland en België gegarandeerd een grote vraag bestaat."

"Als leverancier van complete oplossingen voor advies en diensten op het terrein van application service providing (ASP) is TDS voor ons een belangrijke partner", aldus Jürg Wyttenbach, hoofd Internationale Verkoop en Marketing van IXOS SOFTWARE AG. "TDS heeft een uitstekend reputatie in deze branche bij middelgrote bedrijven. Onze samenwerking garandeert de klant optimale ondersteuning bij de introductie van bedrijfsdocumenten-management in belangrijke Europese markten zoals België en Nederland."

Als innovatieve leverancier van oplossingen voor het beheer van eBusiness-documenten beschouwt IXOS de opkomst van ASP-kanalen als een belangrijke aanvulling op het huidige verkoopmodel op basis van directe en indirecte verkoopkanalen. De uitbreiding van de samenwerking met TDS geeft aan dat IXOS constant streeft naar oplossingen van topkwaliteit. De klant moet een compleet en doelmatig dienstenpakket worden aangeboden, waarin aan de eisen ten aanzien van beschikbaarheid, veiligheid, snelheid en kostenefficiëncy wordt voldaan.

Middelgrote bedrijven in België en Nederland kunnen nu niet alleen van gerenommeerde technologieën voor bedrijfsdocumenten-management profiteren, maar ook van het deskundig advies van TDS. De combinatie van SAP R/3 met het bedrijfsdocumentensysteem IXOS-ARCHIVE maakt een integraal beeld mogelijk van alle bedrijfsprocessen, inclusief alle informatiedragers.

Over TDS Informationstechnologie AG

TDS AG, gevestigd in het Zuid-Duitse Neckarsulm, positioneert zichzelf als een internationale Application Service Provider (ASP) en heeft vestigingen in Europa en Noord- en Zuid-Amerika. TDS richt zich voornamelijk op installatie, onderhoud, hosting en beheer van standaard bedrijfs- en eCommerce-toepassingen.TDS geeft deze systemen Internet-functionaliteit met geavanceerde B2B-oplossingen, portals en online-winkels. Tot de overige kernactiviteiten behoren oplossingen voor bedrijfsmiddelenplanning (ERP), zoals SAP R/3. Ook biedt TDS oplossingen aan voor informatiebeheer, relatiebeheer en toevoerketenbeheer.

De vaardigheid waarmee het bedrijf oplossingen creëert, wordt geaccentueerd door een degelijke kennis van verschillende branches: de bank- en verzekeringswereld, de autoindustrie en de bouw. TDS heeft uitgebreide ervaring met het beheer van SAP-oplossingen voor bedrijven in de farmaceutische en chemische industrie, levenswetenschappen en detailhandel, alsmede voor gereedschap- en stempelmakers. TDS heeft 25 jaar ervaring als IT-bedrijf en telt wereldwijd zo'n 1.300 medewerkers. De jaaromzet in 1999 bedroeg ongeveer ¬ 165 miljoen (DM 323 miljoen). TDS heeft 13 vestigingen in Duitsland, alsmede kantoren in Oostenrijk, Zwitserland, België, Nederland, Frankrijk, Engeland, de V.S., Chili, Brazilië, Mexico en Argentinië.

Over IXOS

IXOS is marktleider op het gebied van softwareoplossingen voor het beheer van bedrijfsdocumenten in inter-enterprise systeemomgevingen. De productlijn van IXOS is gebaseerd op Internettechnologieën, zoals Java en XML. Hiermee biedt IXOS bedrijven een naadloze integratie van eBusiness documenten in zakelijke processen. Bovendien worden eBusiness documenten en het bijbehorende dynamische beheer veilig gearchiveerd. De sterk schaalbare productlijn IXOS-ARCHIVE digitaliseert, archiveert en beheert bedrijfsbreed grote hoeveelheden documenten en gegevens. Het Internet document portal IXOS-eCON is een vooruitstrevende oplossing voor het beheer van dynamische business documenten, die in zakelijke inter-enterprise processen continu veranderen. IXOS-ArchiveEXCHANGE maakt efficiënt beheer van eBusiness Documenten en mailboxen mogelijk binnen het Microsoft Exchange-platform. Ter completering van de productlijn biedt IXOS een uitgebreide reeks services aan, waaronder 7x24 uur technische ondersteuning en een wereldwijd team van hoog gekwalificeerde consultants.

De aandelen van IXOS zijn geregistreerd op het Neuer Markt-segment van de Frankfurt Stock Exchange en worden verhandeld onder het symbool 'XOS'. IXOS' American Depositary Shares (ADS's) worden verhandeld op de NASDAQ onder de noemer 'XOSY'.

IXOS SOFTWARE Nederland is gevestigd in Hilversum.

Verdere informatie kunt u krijgen bij:

IXOS SOFTWARE AG
Gala Conrad, Dir. Corp. Communications
Bretonischer Ring 12
D-85630 Grasbrunn / München
Fax: +49 89 46 29 33 1598
mailto:pr@mnich.ixos.de

Sterk Werk Communicatie BV
Wilbert Scheer
Lieven de Keystraat 77
NL-3067 KG Rotterdam
mailto:wilbert.scheer@sterkwerk.nl

Dit persbericht en aanvullende informatie kunnen worden teruggevonden op http://www.IXOS.com/local/nl/press/.