PlusPlaza opent internetportal voor 50-plussers

Datum nieuwsfeit: 08-09-2000

PlusPlaza ziet bezoekers weer gaan.

BREDA - PlusPlaza, het eerste Nederlandse internetportaal voor de actieve 50-plusser, opent op 8 september officieel haar site op www.plusplaza.nl.

PlusPlaza is snel, overzichtelijk, actueel en fris en biedt een groot scala aan relevante onderwerpen. Plusplaza is zo ingedeeld dat de mensen die het portaal bezoeken snel hun weg kunnen vinden op de site. Of men nu iets wil weten over het laatste nieuws, reizen, evenementen, gezondheid of het aanbod van luxe huizen, met twee klikken van de muis ben je bij het gewenste onderwerp. Het portaal is een samenwerking tussen Concepts ICT en Seniorenmagazine.

Het portaal is echter niet ingericht om mensen zo lang mogelijk aan het internet gekluisterd te houden. PlusPlaza ziet haar bezoekers het liefste snel weer verder gaan met hun actieve leven. Om dat te bereiken biedt men op PlusPlaza geen slechte site maar een portaal boordevol tips en handige elementen die de bezoeker naar buiten moeten doen bewegen. Met de opzet van PlusPlaza is het de bedoeling dat de bezoekers regelmatig terugkeren om nieuwe berichten en informatie te lezen.

Wij willen niet alleen mensen naar buiten bewegen zegt initiatiefnemer Concepts ICT, in tegendeel, wij willen een portaal bieden dat zó compleet is dat hierdoor automatisch een tijdsbesparing ontstaat waardoor men weer meer tijd heeft voor écht leuke zaken . Nog geen week geleden maakte het Internet Databureau bekend dat het internetgebruik onder de seniore klasse het sterkst stijgende is. Het is dan ook niet toevallig dat Concepts ICT nu komt met een eigen concept voor deze specifieke doelgroep.

Concepts ICT heeft als Special Interest Provider in Brabant en Flevoland haar sporen al verdiend met de "por­taalsites" West­BrabantNet, FlevoNet en NoordBrabant­Net. Zo was FlevoNet in 1996 de eerste internetprovider van Nederland die gratis internettoegang bood. Op termijn zal ook op PlusPlaza internettoegang worden geboden. Op dit moment biedt PlusPlaza een eigen nieuwsbrief en een dagelijks veranderend portaal.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Jaap van der Wal projectmanager van PlusPlaza, jaap@plusplaza.nl of telefonisch onder nummer +31(0)164 630311.

/// Einde persbericht ///

Over Concepts ICT

Concepts ICT is een internetprovider uit Breda. Het domein concepts.nl is al sinds 1995 geregistreerd en sinds 1996 is vanuit WestBrabantNet begonnen met het bieden van gratis internetaccess. In de loop der tijd heeft Concepts ICT zich geprofileerd als Special Interest Provider. Concepts ICT richt zich in haar bedrijfsvoering op specifieke thematische of geografische doelgroepen. Doormiddel van portalen die relevante content bieden aan de doelgroep wordt access geboden via onder meer WestBrabantNet, Flevonet en Studentennet (binnenkort gebrand als KOODY) / ConceptsFA.

Noot voor redacties