Politie Eindhoven neemt grote partij XTC in beslag

Datum nieuwsfeit: 08-09-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven 8-09-2000 3e Persbericht 8 september 2000

Persbericht van het Kernteam Zuid Nederland

Kernteam Zuid Nederland neemt grote partij XTC tabletten in beslag

Het Kernteam Zuid Nederland (het voormalige IRT Zuid Nederland) te Eindhoven heeft in nauwe samenwerking met de landelijke Unit Synthetische Drugs (USD) en met ondersteuning van de regiopolitie Amsterdam-Amstelland en Flevoland in de avond van woensdag 6 september 2000 ruim 1 miljoen XTC tabletten in beslag genomen. De in sporttassen en dozen verpakte tabletten werden vanuit een opslagruimte in Amsterdam die avond overgebracht naar een garagebox in Almere. Bij het vervoer vanuit Amsterdam en het lossen in de garagebox in Almere waren 4 mannen betrokken. Deze 4 verdachten werden in de loop van de avond aangehouden. Het betroffen een 35 jarige en 36 jarige man, beide uit Almere-Haven, een 39 jarige man uit Amsterdam en de 57 jarige man uit Israël. Ze worden er alle vier van verdacht betrokken te zijn bij de handel en het vervoer van de tabletten. Tijdens de huiszoeking in woning in Almere-Haven werd bovendien nog een halve kilo cocaïne en een vuurwapen in beslag genomen, alsmede een sealapparaat en GSMs. De in beslag genomen partij XTC tabletten heeft in Nederland een straatwaarde van ruim 10 miljoen gulden. De cocaïne vertegenwoordigt een waarde van ongeveer 60 duizend gulden. Verdere aanhoudingen worden niet uitgesloten. In het belang van het onderzoek worden momenteel verder geen mededelingen gedaan.