Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

KLM verbetert het Flying Dutchman programma

Datum nieuwsfeit: 08-09-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
00/034

KLM VERBETERT HET FLYING DUTCHMAN PROGRAMMA

AMSTELVEEN, 8 september 2000 - Tussen december 2000 en maart 2001 zal KLM een aantal belangrijke verbeteringen doorvoeren in haar Flying Dutchman-programma. Door de verbeteringen zullen de procedures eenvoudiger worden, zal er een betere service worden geleverd en zal het voor deelnemers gemakkelijker worden om FD-punten te verzamelen en te besteden met het Flying Dutchman-programma.

De verbeteringen volgen op een uitgebreid onderzoek naar de relevante wensen van frequent flyers en het algehele functioneren van het Flying Dutchman-programma. Met behulp van het onderzoek konden diverse punten ter verbetering worden aangewezen, wat heeft geleid tot de volgende kortetermijnmaatregelen:


1. Punten blijven geldig
Door BlueWing- en SilverWing-deelnemers verzamelde FD-punten zullen niet langer komen te vervallen zolang de deelnemers ten minste één keer in een periode van drie jaar vliegen. Op dit moment vervallen punten na 2 tot 3 jaar.


2. Verkorting van de reserveringstijd voor cadeautickets De reserveringstijd voor cadeautickets zal worden teruggebracht tot 2 dagen voor vertrek. Op dit moment dienen Flying Dutchman-deelnemers hun cadeautickets 14 dagen voor vertrek te reserveren.


3. Online registratie van ontbrekende vluchten Momenteel moeten Flying Dutchman-deelnemers hun instapkaart en een kopie van hun ticket opsturen wanneer vluchtregistraties op hun puntenoverzichten ontbreken. Via een speciale sectie op de Flying Dutchman-website (CyberWing), kunnen deelnemers op eenvoudige wijze voor bepaalde luchtvaartmaatschappijen hun ontbrekende vluchten online registreren.


4. Online cadeauticketkalender
KLM zal haar reserveringsfaciliteiten voor cadeautickets op de Flying Dutchman-website (CyberWing) verbeteren. Het huidige reserveringsscherm voor cadeautickets toont slechts de beschikbaarheid van zitplaatsen voor één enkele vlucht. Het verbeterde reserveringsscherm voor cadeautickets zal daarentegen een compleet overzicht tonen van alle vluchten en de bijbehorende beschikbaarheid van cadeauzitplaatsen drie dagen voor en drie dagen na de gewenste reisdatum.


5. Ruimere openingstijden Flying Dutchman Helpdesk De openingstijden van de Flying Dutchman Helpdesk zullen worden uitgebreid. De nieuwe tijden zijn: 8.00 tot 20.00 uur Nederlandse tijd van maandag tot en met zaterdag. Hiermee neemt de wereldwijde bereikbaarheid van de helpdesk aanzienlijk toe en zal het callcenter, dat de afgelopen maanden al aanzienlijk beter is gaan functioneren, betere service kunnen leveren. De huidige openingstijden zijn van 8.30/9.00 uur tot 17.30 uur, van maandag tot en met vrijdag.


6. Speciale helpdesk voor RoyalWing-deelnemers Er zullen speciale telefoonlijnen en telefonisten voor RoyalWing-deelnemers worden geïntroduceerd, waardoor de deelnemers kunnen rekenen op de kortst mogelijke wachttijden en de best mogelijke service.


7. Speciale acties
Flying Dutchman-deelnemers zullen kortingen en/of dubbele punten op specifieke vluchten aangeboden krijgen via gerichte e-mails en direct marketing acties.


8. Meer mogelijkheden om punten te verzamelen en te besteden bij commerciële partners (non-airline partners) Door middel van een meer gerichte benadering wil KLM haar relatie met bestaande commerciële partners verder versterken. Ook zullen er nieuwe partners voor het Flying Dutchman-programma - voornamelijk op het gebied van financiële en persoonlijke diensten - worden aangetrokken, waardoor programmadeelnemers meer kansen krijgen om punten te verzamelen en te besteden.

Naast bovenstaande verbeteringen, biedt KLM tevens vanaf oktober 2000 aspirant Flying Dutchman leden de mogelijkheid zich online via internet aan te melden. De verbeteringen maken deel uit van een langetermijnstrategie om het Flying Dutchman-programma te verbeteren en weerspiegelt het streven van KLM om te blijven investeren in haar product.

Het Flying Dutchman-programma heeft 1,5 miljoen deelnemers in Europa, Afrika, Zuid-Amerika en India. Noord-Amerika, Canada en Azië vallen onder het WorldPerks-programma van Northwest Airlines. Het Flying Dutchman-programma werkt samen met 23 luchtvaartmaatschappijen en 17 non-airline partners in de volgende sectoren: hotels, autoverhuur, financiële diensten en diverse andere diensten, zoals het taxfree winkelcentrum op Schiphol. Recente partners zijn Omnipoint mobiele telefoondiensten en FD Wine Cellar (voor Nederlandse leden).

Voor meer informatie:
KLM Media Relaties, Sandra Maas, telefoon 020 649 45 45 KLM internet site: www.klm.com

AMS/AR/LK

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie