Politiebericht stad Utrecht: onderzoek naar moord Gurahoo

Datum nieuwsfeit: 08-09-2000

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 8-09-2000

Politiebericht Utrecht: districten Stad Utrecht, extra bericht
Rechercheteam heeft nog volop werk

UTRECHT Het Cold Case team van de Politie Regio Utrecht, dat de moord onderzoekt op de 11-jarige Arthur Gurahoo, heeft veel werk bij het natrekken van de binnengekomen tips.

Naar aanleiding van de berichtgeving in de media hebben ruim tachtig mensen informatie aan de politie verstrekt. Veel mensen konden zich de veertien jaar oude moordzaak nog goed herinneren. Zo wees een aantal tips in de richting van personen. Het rechercheteam doet hier nader onderzoek naar. Ook werd gereageerd op de stem van de jongeman die op een bandje was te horen. Deze jongen, die een week na de moord aan de politie vertelde dat hij Arthur in een auto naast een vrouw had zien zitten, heeft zich nog niet gemeld. Verschillende tipgevers menen de stem op het bandje te herkennen.
Maandag a.s. zal het programma Opsporing Verzocht wederom het bandje met de stem laten horen en een oproep doen aan mensen om de politie te bellen.