Start seizoen 2000 - 2001 Dunya Wereldprogramma in R'dam

Zaterdag 9 september 2000, aanvang 15.00 uur, entree GRATIS

KINDERMIDDAG
Verhalen en muziek uit Afrika

Met: Nick Leslie (verteller), Yamo Yamo (verhaal, muziek en dans)

Het seizoen 2000 - 2001 van het Dunya WERELDPROGRAMMA begint op zaterdag 9 september met een dag vol spannende, swingende Afrikaanse voorstellingen. Op 9 september zijn vanaf 15.00 uur de Rotterdamse kinderen welkom in de mooie zaal van het Prinses Theater. Voor deze middag is de uit Zuid-Afrika afkomstige verteller Nick Leslie uitgenodigd. De middag wordt afgerond met de première van het programma "Djélalou" van de Stichting Soro Dance Center uit Utrecht. Voor de volwassenen is er op zaterdag 9 september vanaf 20.30 een feest met als gast een formatie bestaande uit 10 vrouwelijke muzikanten o.l.v. Rebecca Atanga afkomstig uit Ghana.

Verteller Nick Leslie is in Zuid-Afrika geboren. Hij is in 1977 naar ons land gekomen en is de laatste jaren als verteller actief. Nick houdt veel van de orale traditie van zijn land. Hij beeldt absurde satirische fabels uit in schitterende kostuums gepaard met veel humor en mime op een wijze die al honderden jaren het gebruik is. Speciaal voor het Dunya WERELDPROGRAMMA heeft Nick een verhaal over de voedselketen voorbereid. In dit verhaal komt een aantal dieren voor.... hoe het afloopt blijft een spannende verrassing! De medewerking van de aanwezige kinderen wordt door Nick zeer op prijs gesteld!

Dansers, muzikanten, een verteller, kostuums, maskers en zang vormen de middelen die Georges Soro van het Soro Dance Center gebruikt om de voorstelling " Djélalou" te realiseren. Bedoeld voor scholen "Djélalou" beleeft in het Dunya WERELDPROGRAMMA haar première. Het is een oeroud verhaal uit West-Afrika dat nu gegoten is in een spetterende show.

Kom allemaal en neem je vrienden en vriendinnen mee !

Het DUNYA WERELDPROGRAMMA is een project van Deelgemeente Delfshaven en wordt georganiseerd en uitgevoerd door Stichting Dunya.

Reserveringen: 010 - 425 50 50 (werkdagen tussen 11.00 en 17.00 uur)
Lokatie: Prinses Theater, Schiedamseweg 19, Rotterdam
Informatie: Stichting Dunya: 010 - 233 09 10, Juan Heinsohn Huala