Afrikaanse muziek op dansvloer Prinses Theater Rotterdam

Zaterdag 9 september, 2000, aanvang 20.30 uur, entree GRATIS

Stichting Dunya presenteert:

Rebecca Atanga with Female Power
Afrikaanse muziek op de dansvloer

Met de swingende en meeslepende muziek van Rebecca Atanga with Female Power start het derde seizoen van het Dunya WERELDPROGRAMMA in het Prinses Theater. Rebecca Atanga, geboren in 1963 in Ghana, kwam in 1992 naar Nederland met een geweldige muzikale bagage. In 1995 nam ze deel aan de percussiegroep "Africa 2000". Vervolgens richtte ze haar eigen vrouwengroep op en gaf optredens door heel Nederland. Haar eerste CD in Nederland, "Bayete" (1998), bevat een kleurrijke selectie van liederen die een mix vormen van Afrikaanse en westerse elementen. De meeste teksten bevatten een boodschap, geïnspireerd op gesprekken die ze heeft met anderen en herinneringen uit Afrika. Het belangrijkste motto van Rebecca is "lafia", een gezonde geest in een gezond lichaam. Voor haar is "muziek en dans het beste medicijn om het lichaam gezond te maken en om je frustraties kwijt te raken". Voor velen de juiste instelling om een nieuw seizoen te beginnen!

Het DUNYA WERELDPROGRAMMA is een project van Deelgemeente Delfshaven en wordt georganiseerd en uitgevoerd door Stichting Dunya.

Reserveringen: 010 - 425 50 50 (werkdagen tussen 11.00 en 17.00 uur)
Lokatie: Prinses Theater, Schiedamseweg 19, Rotterdam
Informatie: Stichting Dunya: 010 - 233 09 10, Juan Heinsohn Huala