Politiebericht Utrecht: district Eemland noord, 11.45 uur

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 9-09-2000

Politiebericht Utrecht: district Eemland noord, 11.45 uur
Controles door Vreemdelingendienst

SOEST/BAARN/BUNSCHOTEN/SPAKENBURG De afdeling Vreemdelingendienst van de politie heeft donderdag 7 september in samenwerking met de Arbeidsinspectie en de Belastingdienst bij diverse ondernemingen een controle gehouden in het kader van de Wet Arbeid Vreemdelingen en of er sprake was van illegaal verblijf van aldaar werkzame personen.

In totaal werden zeven ondernemingen bezocht en bij 1 onderneming in Bunschoten/Spakenburg bleken de zaken niet in orde te zijn. Het ging om een 42-jarige man die een aanvraag inzake het witte illegalenbeleid had ingediend en een 17-jarige man die asiel had aangevraagd en beiden niet mochten werken. Tot slot werd een 27-jarige man aangetroffen die een aanvraag bleek te hebben ingediend om te worden toegelaten tot Nederland en in afwachting van de beslissing ook niet mocht werken. Tegen de eigenaar van het bedrijf wordt proces-verbaal opgemaakt

Automobilist onder invloed raakt te water

EEMNES Een 24-jarige automobilist uit Blaricum en een inzittende kwamen gisteravond 8 september rond half negen in het water langs de Meentweg terecht. Het ongeval gebeurde in een bocht waarbij de Blaricummer en de inzittende op de kop onder water tot stilstand kwamen, maar op eigen kracht uit de auto wisten te komen. Zij liepen een nat pak op maar raakten niet gewond. De Blaricummer bleek alcohol gedronken te hebben. De uitslag van de ademanalyse bedroeg 1,85 promille, reden om het rijbewijs in te vorderen.

Snelheidscontroles

SOEST Bij een snelheidscontrole op de Birkstraat vrijdagmiddag 8 september tussen 14.00 en 15.00 uur werden vijf bestuurders bekeurd. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 62 kilometer per uur. 397 bestuurders hielden zich wel aan de maximum-snelheid van 50 kilometer per uur.

Tussen 15.00 en 17.00 uur stond de radarpost opgesteld op de Koningsweg. Daar kregen veertig bestuurders een bekeuring en bedroeg de hoogst gemeten snelheid 84 waar 50 kilometer was toegestaan. 980 bestuurders hielden zich wel aan de maximum-snelheid.