Haagsche Kunst- & Antiekdagen in teken van de vier elementen

STICHTING PROMOTIE DEN HAAG

Haagsche Kunst- & Antiekdagen

Haagsche Kunst- & Antiekdagen in teken van de vier elementen

De Haagsche Kunst- & Antiekdagen vinden plaats in het weekend van 9 en 10 september. In dit weekend worden tevens de Open Monumentendagen gehouden. De Haagse binnenstad zal in het teken staan van de oude en moderne kunst, antiek en oude bouwkunst. Rondom het thema water, vuur, aarde en lucht worden allerlei, exposities en demonstraties gehouden, waarbij verschillende antiquairs en galeriehouders op het thema zullen inhaken.

Kunst- en Antiekmarkt
Op zaterdag en zondag stallen deelnemers op het Lange Voorhout hun mooiste collecties antiek en curiosa uit. Op de Denneweg en de Vos in Tuinstraat vindt de kunstmarkt plaats.

Keramiek- en Beeldhouwersmarkt
Ongeveer 70 deelnemers tonen op het Lange Voorhout een gevarieerd aanbod van hedendaagse keramiek en beeldhouwwerken, waarbij diverse kunstenaars ook aan het werk zullen zijn.

Nieuwe kunst in oude monumenten
Voor het eerst zal nieuwe kunst worden verbonden met oude monumenten. Het contrast zal zorgen voor visuele verrassingen. Verschillende leden van de Haagse kunstenaarsvereniging Arti et Industriae exposeren hun werk in een aantal monumenten. Zij tonen schilderijen, foto.s, beelden en objecten in het pand van Stockum.s Veilingen aan de Prinsengracht, in drukkerij Albani in de Nieuwe Monstraat en naar het zich nu laat aanzien ook in de Kloosterkerk aan het Lange Voorhout.

Taxaties
Wie iets waardevols in huis heeft, kan dit gratis laten taxeren bij van Stockum.s Veilingen.

Kunst voor kids
Alleen op zondag zullen enkele keramisten van de keramiek- en beeldhouwersmarkt samen met kinderen die de markt bezoeken, een groot kasteel van klei met prinsen en prinsessen gaan boetseren. Daarnaast kunnen kinderen onder begeleiding van enkele kunstenaars meedoen aan een tekenwedstrijd in de Haagse Kunstkring.

Paardentram
Wie de Kunst- & Antiekdagen op een antieke manier wil verkennen, kan gebruik maken van de gratis paardentram

De organisatie is in handen van Stichting Promotie Den Haag in samenwerking met Stichting Haags Cultureel Historisch Winkelgebied.

Publieksinformatie: 0900 3403505 (75 cent p/m) of surf naar www.denhaag.com

Noot voor redacties