De Barclay Catwalk Party 'Behind the Scene' in Rotterdam

H.A.L. BUILDING

Rotterdam

Cruise Terminal

Behind the Scene is de grote party die gegeven wordt na afloop van de Barclay Catwalk. Het jaarlijkse internationale modespektakel dat op 9 september a.s. voor de derde keer in Nederland gehouden wordt gehouden.

Behind the Scene is van 24.00 tot 05.00 uur. De DJ line-up van de party is internationaal georiënteerd en kwalitatief hoogstaand. Achtereenvolgens zijn te horen; Fila Brazilia (UK), DJ Josz (NL) en Mike Dunn (USA) samen met de rotterdamse zangeres Rose. In de beneden lounge zal Eddy de Clercq zijn Testlab neerzetten, met o.a. de VJ beelden van Sergio Ulhoa (Brazilië).

Kaarten voor het feest zijn vanaf 23.30 uur. verkrijgbarbaar en kosten FL. 25,-.

De Barclay Catwalk begint om 22:30 uur. Tijdens de show tonen de 18 meest getalenteerde jonge mode ontwerpers van Europa hun collecties aan het publiek. Ditmaal vindt de Barclay Catwalk plaats in de Cruise Terminal in Rotterdam, de voormalige aankomst- en vertrekhallen van de Holland-Amerika Lijn op de Kop van Zuid. Geïnteresseerden in het fashion event kunnen kaarten bestellen via de AUB Uitlijn (0900-0191, 75 cent per minuut) of bij de ANWB/VVV Rotterdam (Coolsingel 67). Deze geven tevens toegang tot de Catwalk Party.

MIKE DUNN feat. ROSE (2.45 am)
Deze producer uit Chicago wordt gezien als één van de pioniers van de house. Hij maakte tal van dansvloerklassiekers, waaronder Magic Feet en God Made Me Phunky. Als Mike Dunn in vorm is, groeien zijn dj-sets uit tot pure energie. Het is de eerste keer dat Dunn in Rotterdam staat, waar hij zal worden bijgestaan door de imposante stem van Rose. Een thuiswedstrijd voor deze zangeres, die onlangs een plaat opnam met de Amerikaanse topproducer King Britt.

FILA BRAZILIA (dj-set) (11.30 pm)

Tachtig remixes in 7 jaar tijd heeft dit Britse duo op hun naam staan. Daarmee heeft Fila Brazilia wellicht een wereldrecord. De beste remixes (voor o.a. Lamb, Radiohead en Moloko) zijn terug te horen op de fantastische dubbel-cd Brazilification. Daarop hoor je, zoals ook op hun eigen platen, een unieke fusie van prettig pulserende triphop, geïnjecteerd met funk, dub en elektronica. Achter de draaitafels zijn de Fila¹s even veelzijdig en dansbaar als op de plaat`.

TESTLAB LOUNGE (11.30 pm)

In de benedengelegen lounge van de Cruise Terminal zal Eddy de Clercq een Testlab neerzetten. De Clercq, de Amsterdamse dj-nestor die feitelijk geen introductie nodig heeft, experimenteert in zijn Testlab met nieuwe muzikale stromingen en ritmes, waarbij hij de dansvloer nooit uit het oog verliest.

Gelijktijdig wordt de neus geprikkeld door Valentine¹s Aromabar en worden de ogen gestreeld met visuals van de rechtstreeks uit Brazilië overgevlogen VJ Sergio Ulhoa.

DJ JOSZ (1.45 am)
Deze Rotterdamse DJ is tevens een graag geziene gast op de anarchistische strandtent Woodstock (Bloemendaal). Daar komt zijn eigenwijze draaistijl, waarin hij jazzy downtempo combineert met deephouse, optimaal tot zijn recht.

Noot voor redacties