NKB-kampioenschap pony's en paarden wisselen van datum

Datum nieuwsfeit: 10-09-2000
Nederlandse Katholieke Bond van Landelijke Rijverenigingen en Ponyclubs

NKB-kampioenschap pony's en paarden wisselen van datum

Op nieuw heeft het bestuur van de NKB, zoals ook reeds in 1998 het geval was, moeten besluiten de NKB kampioenschappen voor pony's en paarden van datum te laten wisselen. Nu het wereldkampioenschap voor jonge paarden, wat gebruikelijk in Lanaken wordt gehouden, definitief is vastgesteld in het weekend van 16 en 17 september meent het bestuur van de NKB dat het niet verantwoord is dit te doen samenvallen met het NKB-kampioenschap voor paarden in de hoogste klassen.

Het programma zal nu als volgt zijn:
zondag 10 september kampioenschap paarden; zaterdag 16 september, voormiddag pony's individueel klassen B en L en namiddag paarden individueel klassen B en L en op zondag 17 september kampioenschap pony's.

De data van de gewestelijke kampioenschappen blijven, ondanks de omwisseling van de NKB-kampioenschappen, op dezelfde datum. Dus ook het gewestelijk kampioenschap paarden van de NCB blijft in de planning op 3 september staan. Het secretariaat van de NKB zal tijdig de nodige voorbereidingen treffen zodat toch eenieder tijdig alle informatie ontvangt.