Politiebericht Flevoland

Dagelijke persberichten
Stafdienst Communicatie, H. Demmers 0320-277746 of 06-533375

Aanrijding met letsel
ALMERE Een 46-jarige vrouw uit Almere raakte gistermiddag gewond bij een aanrijding op de kruising van de Tussenring met de Vrijheidsdreef. De 46-jarige reed over de Tussenring en sloeg linksaf de Vrijheidsdreef op. Zij zag daarbij de eveneens over de Tussenring rijdende (tegenligger) auto van een 65-jarige bestuurder uit Naarden over het hoofd. Er ontstond een aanrijding waarbij de 58-jarige echtgenote van de bestuurder uit Naarden eveneens gewond raakte. Beide vrouwen werden door de GGD met onbekend letsel vervoerd naar het Flevoziekenhuis.

Brand in hooischuur
ZEEWOLDE - Aan de Lepelaarweg ontstond gistermiddag brand in een hooischuur. Het dak van de schuur bestond uit asbestplaten. De brandweer heeft het hooi uit de schuur gereden, uit elkaar getrokken en geblust. De vermoedelijke oorzaak van de brand zou het starten van een tractor kunnen zijn. Nadat de eigenaar de tractor uit de schuur had gereden, ontdekte hij even later de brand. Er was geen gevaar voor omwonenden en de brandweer meet vandaag de eventuele aanwezigheid van asbestresten.

Bestuurder met drank
ALMERE Een 40-jarige bestuurder uit Hilversum werd afgelopen nacht aangehouden voor het rijden onder invloed. De man haalde een ander auto in door over het fietspad van de Loius Armstrong weg te rijden, daarbij een boompje omver te rijden en vervolgens zijn weg te vervolgen. Op de Hollandsedreef stopte hij om een opgelopen lekke band te verwisselen. De man kwam tot 1.8 promille bij de ademanalyse. Naast het proces-verbaal dat werd opgemaakt, is het rijbewijs van de hem ingevorderd.