CMG en Provinciehuis Zuid Holland ontwikkelen RSI-Watcher

U SOLUTIONS

CMG en Provinciehuis Zuid Holland gaan strijd aan met RSI

Introductie van de RSI Watcher

11-09-00; '4U Solutions' een jong bedrijf brengt de RSI Watcher(r) op de Nederlandse markt. De RSI Watcher(r) is een Nederlands product. Er kan een 30 dagen demo van de RSI Watcher(r) worden gedownload van het internet op www.rsi-watcher.nl.

Het probleem
RSI (Repetitive Strain Injury) is een groeiend maatschappelijk probleem, wat zich inmiddels in verschillende bedrijfstakken hardnekkig manifesteert (inmiddels ook onder studenten) en hoge ziektekosten met zich meebrengt. Rechts uitspraken zijn inmiddels al gedaan. Om preventief RSI tegen te gaan worden de 5 w's gebruikt en een belangrijk onderdeel is gebleken; mensen bewust te maken voor RSI dmv voorlichting of een reminder.

Bedrijven
CMG Nederland BV een groot consultancy bedrijf en het Provinciehuis Zuid Holland te Den Haag nemen de problematiek rond RSI zeer serieus op, door te investeren in preventieve middelen voor hun mensen. Een goede stoel, goed in -of verstelbaar meubilair,etc. Zo ook zijn CMG Nederland BV en Provinciehuis Zuid Holland zich bewust geworden van het feit dat hun mensen verantwoord moeten kunnen werken met hun computer. CMG Nederland BV en Provinciehuis Zuid Holland zetten de RSI Watcher(r) hiervoor 'en mass' bij hun medewerkers in.

Oplossing
De RSI Watcher(r) zorgt ervoor dat de medewerkers van CMG Nederland BV en Provinciehuis Zuid Holland zich meer bewust worden over hoe ze werken met hun computer, door het aanbieden van werkonderbrekingen en feedback informatie over hoe men werkt over de dag. De computergebruiker krijgt alleen een waarschuwing voor een werkonderbreking als hij/zij te lang achtereen werkt (volgens de instellingen). Door voldoende afwisselende werkzaamheden zal de gebruiker geen onnodige werkonderbrekingen aangeboden krijgen. Hoe minder of liever helemaal geen werkonderbrekingen de computergebruiker krijgt aangeboden, hoe meer verantwoord men met zijn/haar computer werkt. Hard werken is geen probleem, echter onverantwoord hard werken is wel een probleem

Voor meer informatie:
4U Solutions